Kilfläcksrasbororna leker!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    Kilfläcksrasbororna leker!

    Såg precis att mina kilfläcksrasboror som jag köpte igår är i full fart att leka. Men tyvärr så går dem i stora karet och precis när dem har lagt rommen så kommer några andra efter och käkar upp den. Jag har ett 45L kar som jag har massa växter i och tänkte att jag kanske skulle flytta ett par dit men då så måste jag ha mina nio rödmunstetror och 1 svärdbärare i en sån där plastbytta för levandefödare. Tror ni att det funkar att lägga in rödmunstetrorna i en plastbytta och svärdbäraren i en annan i ett par dagar? Ska nämligen lämna in dem efter nyår hade jag tänk.

    Tacksam för svar!

    MVH/Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    Jag gjorde såhär nu istället. Tog ett 10L akvarium som jag fyllde med 2 tredjedelar av akvarievattnet och 1 tredjedel med kallare kranvatten, i botten så la jag ner glaskulor och i mitten så satte jag en växt och sedan så flyttade jag en hona och en hane dit.

    1. Funkar det med ett så litet akvarium åt dem för att dem ska leka?

    2. Hur lång tid tar det tills dem börjar leka?

    3. Hur länge ska dem gå i karet? Tills dem har lekt och sen flytta tillbaka dem?

    Tacksamm för svar!

    MVH/Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • Lukas
      • April 2002
      • 1211

      #3
      Tja!
      Hoppas det går bra med kilfläckarna!
      Var det ett år sedan jag la ett inlägg sist? Tiden går fort...
      Du ska nog flytta paret så fort du sett dem lägga ägg.

      /Lukas
      (jag o jesper har gjort ett gäng krevader till i morgon, några riktigt feta!)

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #4
        Tjenare Lukas!!

        Jepp det var tom över ett år sedan hehe.
        Jag flyttade två st men sen nu så såg jag att det var två honor=P så jag flyttade den smala honan tillbaka till det stora akvariet och sedan så la jag i en hane i den lilla burken.

        Oki men lukas jag ringer imorgon så kan vi smälla lite hehe=P

        Men finns det kanske nån annan här som kan svara på mina frågor också och som kanske har lite tips??

        MVH/Glenn
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...