Vad gör dom egentligen???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morson1
    • December 2004
    • 23

    Vad gör dom egentligen???

    Ja nu vill jag veta vad mina fiskar håller på med, funderat tillräckligt länge på det nu. Dom håller på å "smaskar" på stenarna som ligger på botten, detta pysslar dom med typ HELA dagarna, allihopa... VAD gör dom? Finns det nåt intressant på stenarna eller?

    Bild:

  • maanda
    • September 2004
    • 423

    #2
    de letar troligen efter något ätbart.

    Kommentar

    • Patrik_växjö
      • July 2002
      • 2046

      #3
      Vad e det för fiskar? Skulle tro att de letar mat iaf..
      / Patrik /

      Kommentar

      • angelica2220
        • October 2004
        • 110

        #4
        jopp, som maanda säger, de letar efter något ätbart i bland stenarna genom att plocka bland dem. Hoppas att du inte har för stora stenar så att de inte riskerar att fastna i munnen på fiskarna bara. Mina guldfiskar älkar att plocka i min sand och ibland hittar de faktiskt ngt ätbart!
        "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

        Kommentar

        • morson1
          • December 2004
          • 23

          #5
          Där är två sorter, jag tror (ganska säker) att den ena sorten är avkomma av guldfiskarna jag hade i dammen i somras. Den andra sorten är mycket mörkare, vet inte om det också är guldfisk, men tvivlar på det pga att färgen skiljer så mycket.

          Men dom kan väl inte leta mat hela dagarna, borde väl förstå efter ett tag att där inte FINNS nån mat bland stenarna? Men men, dom får väl pyssla med vad dom vill, vi lever ju i ett fritt land, tycker bara det verkar som en onödig aktivitet...

          Kommentar

          • angelica2220
            • October 2004
            • 110

            #6
            nej, de skulle antagligen äta ihjäl sig om de kunde, de äter allt!!!
            "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

            Kommentar

            • morson1
              • December 2004
              • 23

              #7
              Angelica: Dom allra flesta stenarna är större än vad fiskarna överhuvudtaget skulle kunna få in i munnen (se bilden) men det kanske är ett kommande problem med tanke på att fiskarna växer till sej.

              Hur ska man se på detta da? Får dom för lite mat, eftersom dom letar febrilt hela tiden? Har ju samtidigt nitrit-problem som jag nämnt i en annan tråd, så jag vill ju inte mata dom för mycket...

              Kommentar

              • Gud bevare Tsaren
                • April 2004
                • 276

                #8
                Guldfiskar letar instinktivt efter föda i botten, dina fiskars beteende är alltså alldeles normalt och helt i sin ordning.

                Högaktningsfullt
                Gud bevare Tsaren, må Himlen i övermått välsigna den sista tsarfamiljen av Romanovs dynasti.

                Kommentar

                • angelica2220
                  • October 2004
                  • 110

                  #9
                  stenarna behöver du nog inte oroa dig om ännu på ett tag, men jag vet att våra förra guldfiskar som hade stenar sög in dem i munnen och sen spottade ut dem. Min lilla slöjstjärt har också en förmåga att få in alldeles för stora saker i munnen, och det har inte vsrit alla gånger som han har kunnat/velat spotta ut föremålen... men det har gått bra hitills! Hoppas att det ordnar sig för dig!
                  "Football is not just a matter of life and death; it is more important than that" -Bill Shankly

                  Kommentar

                  • Kramfors
                    • January 2003
                    • 7265

                    #10
                    Man ska tänka på att ha "slipade" släta stenar tll Slöjstjärt, det hnder att de sväljer en sten och dör.
                    http://www.kramforskoi.com/

                    Kommentar

                    Arbetssätt...