Är dom gravida?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tronicc
    • October 2004
    • 51

    Är dom gravida?



    Hej alla! jag har 20 kilfäcksrasboror i mitt kar 4 är feta varav 2 fetare, dom 2 satte jag i ett flytande yngelkar, men dom har ganska litet utrymme, men kan dom bara ätit mycket eller är dom gravida?

    --------------------------------------------------------------------------------

    jdNCDFG
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    Dem är riktigt duktiga på att äta sig sprängfeta men om dem är gravida så gör som det står nedan ifa du vill ha några yngel.
    Kilfläcksrasboror är romspridare vilket menar att dem sprider sin rom över akvariet och inte föder levande ungar. Om det är 2st honor som är riktigt tjocka så kan dem vara romstinna men om du vill att det ska hända nått med äggen så måste du släppa ut dem i akvariet igen så att någon hane kan befrukta rommen efter att honorna har lagt den. Det du kan gör aär att om du har ett till akvarium så kan du fylla det med lite sand och sätta ner nån växt i mitten av akvariet och sedan så flyttar du någon av honorna som du tror är romstinn till det akvariet och så lägger du i en hane så borde dem leka ganska så fort. Sedan efter leken så flyttar du tillbaka både honan och hanen till det vanliga akvariet. Kilfläcksrasboror är också romrövare vilket betyder att dem äter upp sina ägg så det är därför som du måste flytta hanen och honan om du vill ha någon chans att få ungar.

    /Glenn
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • Tronicc
      • October 2004
      • 51

      #3
      mmm t5ack men kan man inte lägga honan i yngelburen när romen är lagd istället för att göra ett helt nytt akvarium?
      jdNCDFG

      Kommentar

      • Tronicc
        • October 2004
        • 51

        #4
        kan man mata dom nykcläckta med något annat än artemia?, te x mald mat?
        jdNCDFG

        Kommentar

        • Glenn
          • April 2002
          • 3904

          #5
          Lite litet för henne att bo där och vart ska du isf göra av dem övriga fiskarna?
          Ja det finns en mat som hete liquiefry (stavning?? öhh=P) som finns i olika storlekar som man kan köpa och så droppar man bara ner ett par droppar i karet. Eller så kan du odla egna infusorier som du kan mata ynglena med.

          /Glenn
          Mvh /Glenn

          Min Zoon

          Kommentar

          • Tronicc
            • October 2004
            • 51

            #6
            ska han/han bo där länge?
            jdNCDFG

            Kommentar

            Arbetssätt...