slöjdstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pascal
    • October 2002
    • 143

    slöjdstjärt

    Mina barn har fyra st slöjdstjärtar i en stor skål men en av dem (Flubber) har blivit mobbad av de andra vilket resulterade att nästan hela stjärtfenan samt ena bröstfenan blev uppätna. Jag tog beslutet att flytta honom till ett annat litet kar alldeles själv. Det syns tydligt att firren har svårigheter att simma och blir snabbt uttröttad vilket jag tror kan kanske orsaka att han dör.
    Min fråga är:
    Finns det en chans att han kan återhämta sig och vad kan man göra?
    Finns det ett sätt att få de andra huliganerna att slutta naffsa på Flubber?

    Barnen tackar på förhand/Pascal

    Mvh /Pascal
    -------------------
    Our attitude toward life makes every possible difference to our living.
    Mvh /Pascal
    -------------------
    Our attitude toward life makes every possible difference to our living.
  • whisse
    • July 2002
    • 312

    #2
    Hm, ofta finns det en orsak till att de gör sådär... Han är inte sjuk eller nåt?? mina guldfiskar käkade upp stjärtfenan på en kamrat när han blev sjuk och inte orkade simma lika bra som dem...
    Men återhämta sig?? Hm, växter fenor ut igen? om inte, så tror jag inte han piggnar till... Dom där "sakerna" har ju nog svårt att simma i vanliga fall...

    Kommentar

    • cri
      • September 2002
      • 700

      #3
      Hej, Jag trodde att tänderna på en GF satt längre in i munnen... Kan de verkligen bita av fendelar? Att fen delar växer ut kan jag glädjande säga att de gör. En stor bit utav stjärt fenan på min Black Moor blev avsliten i parningslek och den är nu nästan tillbaka till 100%
      Mvh,
      cri

      Mvh, cri

      Kommentar

      • whisse
        • July 2002
        • 312

        #4
        Tjaaa... min guldfisk fick då "svansen" upptuggad. Han såg hemsk ut stackarn =( Hade jättefin bakdel men blev bara taggar kvar...

        Kommentar

        Arbetssätt...