I väntan på att en Slöjstjärt ska bli stor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • figo
    • October 2004
    • 480

    I väntan på att en Slöjstjärt ska bli stor!

    Hej! Jag undrar hur lång tid det tar för två Slöjstjärtat på 6 cm att växa ur ett 160-180 liters kar om man matar som man ska?(skulle gärna vilja ha några andra malar/kallvattensfiskar också)
    m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L
  • Amalia
    • October 2004
    • 601

    #2
    De tar nog ganska långtid skulle jag tro. Lungt 1 år funkar de. Säker mycket längre. Jag vet inte om detta stämmer med jag har läst att Slöjstjärt blir mellan 10-25 cm. Om du stämmer så blir de ju aldrig för stora. Men som sagt så vet jag ej om de stämmer.
    /Amalia
    1 Kampfisk
    1 Otto

    Kommentar

    • figo
      • October 2004
      • 480

      #3
      Ingen mer?
      m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

      Kommentar

      • martal
        • May 2004
        • 618

        #4
        Hej Figo!! :-)
        Jag tror att du kan ha kvar dina slöjstjärtar i akvariet ungefär 1 -1 1/2 år till om du skaffar fler.Om du bara har dom två du har nu kommer akvariet att vara tillräckligt.
        Skaffar du fler kallvattensfiskar kommer du förr eller senare att vara tvungen att skaffa ett nytt akvarium!!
        Marta :-)
        Det här behöver du veta
        www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

        Kommentar

        • Gud bevare Tsaren
          • April 2004
          • 276

          #5
          <b>marta:</b> Jaså, du är tillbaka efter en tids frånvaro. Du har väl bett <b>Lenmar</b> om ursäkt ? Hursomhelst, välkommen tillbaka !

          <b>Figo:</b> Slöjstjärtar växer inte särskilt snabbt så du kan nog räkna med att behålla dina i ditt kar under överskådlig framtid. Jag instämmer med <b>marta</b> och menar att ditt nuvarande kar är fullt tillräckligt för två så pass små slöjstjärtar.

          Högaktningsfullt
          Gud bevare Tsaren och Hans familj

          Kommentar

          • Nils Holmström
            • November 2004
            • 2195

            #6
            Är knappast någon expert på omrdået, men det viktigaste är väl att det är bra cirkulation och filtrering i karet eftersom de skitar ner rätt mycket.
            222 liter Malawi

            Kommentar

            • martal
              • May 2004
              • 618

              #7
              Hej
              Min tanke var inte att ta upp det som varit.
              Men jag har läst ZOOPET och jag måste säga att det uppenbarligen är acceptabelt att nedvärdera och förakta slöjstjärtar.Inte alla men många (senast kommentar lenis3)
              Och mot dessa fördomar kan jag inget göra.
              MVH Marta
              Det här behöver du veta
              www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

              Kommentar

              • dansken
                • May 2004
                • 15

                #8
                Jag har 7 st guldfiskar på 15 cm st. och en gibbiceps på 20 cm i ett 250L....

                Kommentar

                Arbetssätt...