Gruppsex?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • join4t
    • October 2003
    • 854

    Gruppsex?

    Har tre silverhajar mellan 12-14 cm. De brukar då och då leka eller iaf trycka sig mot varandra och ibland samtidigt göra knäppljuden.

    Nyss när jag matade såg jag för första gången att alla tre gjorde detta och de såg tom ut att liksom trycka in en i mitten och "hålla fast" den. Är det vanlig att silverhajjar leker i akvarium?

    Jag antar att yngel inte är att vänta men det är jätteskojjigt att iaktta dem.
    "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ursprungligen skickat av join4t
    Jag antar att yngel inte är att vänta men det är jätteskojjigt att iaktta dem.
    Tja, vad vet man. Det finns obekräftade rapporter om att silverhajar lekt i akvarium, men det är allraminst mycket sällsynt. Oddsen är alltså dåliga för att du såg lek på dina fiskar.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • patrick
      • November 2003
      • 178

      #3
      Jag har läst om att det var någon som fått silverhaj rom.
      Tror det var här i forumet.
      Patrick

      Kommentar

      • AndreasBK
        • December 2003
        • 374

        #4
        Det du beskriver kan mycket väl vara deras sätt att mäta styrkan mot varandra.
        Jag har för mig att mina silverhajar bråkade med varandra på detta sätt medan de var jämnstora. När den ena blev större jagade den bara runt den andra i akvariet.
        Andreas akvariesida

        Kommentar

        • join4t
          • October 2003
          • 854

          #5
          Ok, tänkte aldrig på att det kunde va det. Synd att det inte finns nån riktig "silverhajsexpert" här (vad jag vet), skulle va kul att veta säkert vad deras olika beroenden beror på
          "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

          Kommentar

          Arbetssätt...