Slöjstjärt i ett 200 liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • figo
    • October 2004
    • 480

    Slöjstjärt i ett 200 liters?

    Hej,jag undrar om man kan ha två Slöjstjärtar i ett 200 liters med några få kallvattensfiskar?(jag vet att det står 250 liter på forumet men det handlar ju faktisk om Guldfiskar och de blir ju faktiskt 45 cm långa och slöjstjärten blir ju max 30 cm!)
    P.S. är det sant att man kan sänka ned en skalad räka i en tråd så får Slöjstjärtarna kämpa lite för maten?
    Tack på förhand!
    m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Antagligen får jag skit av nån här senare men jag måste erkänna:
    Jag har tre slöjstjärtar i ett 112-litersakvarium! OCH ett ancistruspar!!

    Tycker de är pigga och glada, ca 5 cm stora, lite större mediumsize skulle jag vilja påstå. Jag byter vatten ungefär två gånger i veckan för jag har läst att de skitar ned extremt mycket och att det behövs bytas lite oftare. Vet inte om de skitar ned så mycket mer än mina gurami egentligen och de får bara nytt vatten en gång i veckan!

    Frågar du mig så är svaret glasklart: Klart att du kan ha dem däri så länge de inte är jättestora! Kanske inte bästa läget för 25-cm:arna kanske. Mina kommer få större akvarium om nåt år eller så.

    Detta var min egna högst personliga åsikt, jag tycker det går bra!
    MVH // Maria
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Amalia
      • October 2004
      • 601

      #3
      De tror jag går bra. Själv har jag mina 2 aldeles för litet. Men du Lenmar tror inte du behöver byta 2 gånger i veckan. 1 gång räcker bra. De gör jag och mitt akvarium e mycket mindre än ditt.
      /Amalia
      1 Kampfisk
      1 Otto

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Fast Amalia...

        Jag VET att jag behöver byta vatten två gånger i veckan! Jag har haft mina fiskar länge och vet att de mår bättre av det! De är större än de du ser i akvarieaffärerna och bajsar rätt friskt, precis som andra större fiskar gör. JAG mår definitivt dåligt av att se alla bajskorvarna annars!!

        Men du gör som du vill Amalia.

        Mvh // Maria
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Amalia
          • October 2004
          • 601

          #5
          Okej, sorry då. De sa till min i akvarieaffären att jag skulle byta i gång i veckan.
          /Amalia
          1 Kampfisk
          1 Otto

          Kommentar

          • Amalia
            • October 2004
            • 601

            #6
            En sak jag tänkte på när jag läst ditt medelende. De låtar nästan som om du anklagar mig för att städa för lite. Kanske uppfattade fel :S Men bu behöver inte ta åt dig detta om du inte menade så. Men för mitt är de aldeles tillräkligt att byta 1 tredjedel för mina är inte så stora 5-6 cm så de skräpar inte ner så mycket.
            /Amalia
            1 Kampfisk
            1 Otto

            Kommentar

            Arbetssätt...