Mat till Slöjstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • figo
    • October 2004
    • 480

    Mat till Slöjstjärt?

    Hej! Jag skulle vilja ha några recept på bra Slöjstjärtsmat.
    Har hört att man kan mata de med vissa grönsaker,men kan man göra någon blandning med både protein och andra saker?
    Och en sak till...Är det sant att man kan knyta fast en skalad räka med ett snöre och sänka ner det i karet så kan de äta av det? Om man kan det vilket snöre ska man använda för att de inte ska "skära" sig? ni förstår vad jag menar!
    Alla svar är välkommna!

    <font color="blue"> </font id="blue">
    m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Köp Guldfisk eller Koifoder.
    De ska ha ett foder anpassat för kallvatten fiskar.
    Räkmix och annat s*itar bara ner, de ska ha lite många om dagen.
    En Guldfisk/Slöjstjärt som är i en damm småknaprar och söker föda hela dagen.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • figo
      • October 2004
      • 480

      #3
      Jo,men vad jag menar är vad man kan tillaga själv!
      m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

      Kommentar

      • Gud bevare Tsaren
        • April 2004
        • 276

        #4
        Ärtor, bäste <b>Figo</b>, är något du kan ordna själv.

        Vanliga gröna ärtor som du tinar, skalar och sedan eventuellt hackar i något mindre bitar beroende på hur stora dina guldfiskar är. Det är en bra omväxling i dieten och de har dessutom en lätt laxerande effekt och är välgörande för dina guldfiskars tarmsystem.

        Det är också bra om du satsar på flera sorters torrfoder och inte bara ger dem av en och samma sort. <b>Kramfors</b> kommentar är också viktig, det måste vara torrfoder avsett speciellt för guldfiskar.

        Högaktningsfullt
        Gud bevare Tsaren och Hans familj

        Kommentar

        • figo
          • October 2004
          • 480

          #5
          Tack...
          m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

          Kommentar

          • imported_n/a
            • December 2004
            • 80

            #6
            Köp färdig foder anpassat till Slöjsjärtar..
            <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
            Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

            <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

            Kommentar

            • imported_n/a
              • December 2004
              • 80

              #7
              Köp färdig foder anpassat till Slöjsjärtar..
              <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
              Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

              <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

              Kommentar

              Arbetssätt...