Botia morleti

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bytjejen
    • November 2004
    • 51

    Botia morleti

    Hej! Är det någon som vet vad en Botia morleti kostar? Den är även kallad Skunkbotia.
    Bytjejen
  • MagicFingers
    • November 2003
    • 3136

    #2
    såg i gbg för 42:-.....
    Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

    Nunc Est Bibendum

    Kommentar

    • Ola Åhlander
      • May 2002
      • 213

      #3
      Ett litet varningens ord bara. Skunkbotior kan ibland vara riktigt elaka fenbitare och allmänt jobbiga mot andra fiskar, även större. Om du vill ha en småväxt botia med ett lite lugnare temprament så satsa hellre på t.ex. Botia striata eller Botia dario. Dvärgbotian, som numer heter knappt uttalbara Yasuhikotakia sidthimunki, är naturligtvis också ett alternativ.

      /Ola

      Kommentar

      • Conny_B
        • October 2002
        • 132

        #4
        hej http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=216496

        priser på botior ligger från 40 kr upp till en 100 kr beroende på sort
        jag kan rekom Botia Loachata YoYo (Almorhae)ursprung Pakistan
        eller Botia polka dott skaffa minst 6 st alla botior är väldigt sosiala o får dom inte vara ett gäng kan dom bli elaka mot andra fiskar . det är en fråga om trivsel.

        jag har 35 st botior blandat på 4 olika sorter störta är 20 cm en praktbotia o dom har alltid varit mycke snälla mot alla fiskar jag haft .
        Conny.Bergstrand

        Kommentar

        • bytjejen
          • November 2004
          • 51

          #5
          Ja tänkte ju förståss inte skaffa några Skunkar eftersom jag har ett par stycken:-) däremot så tänkte jag försöka bli av med dom eftersom dom är ena riktiga mördarkanibaler:-( därför ville jag veta ett ungefärligt pris på dom så jag vet vad man kan ta för dom.
          Bytjejen

          Kommentar

          • mats41
            • February 2004
            • 593

            #6
            Den kostar 45-55:- st i butik ,bra att tänka på lite bitsk på anars fiskar trivs i ett litet stimm mycke gömställen .
            Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

            Kommentar

            Arbetssätt...