Kilfläcksrasbora

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amalia
    • October 2004
    • 601

    Kilfläcksrasbora

    Är de lätt att ha kilfläcksrasbora? och lekar de lätt?
    /Amalia
    1 Kampfisk
    1 Otto
  • pi
    • January 2004
    • 57

    #2
    Hej Amalia.
    Vi svarar på varandras frågor.
    De är jättelätta tycker jag. Började med Drottningrasbora och ev är de lite roligare.
    I stim så kan de ibland simma och ha roligt mot vattenströmmar.
    Nu har jag bara Kilfläcksrasbora och en drottning i mitt stora akvarie och där gör de inte det just nu. Kanske för att Kilfläcks inte gör det i lika stor grad eller att alla större fiskar påverkar dem. Vet ej.
    300 l Sällskaps
    12 l Räkor

    Kommentar

    • Amalia
      • October 2004
      • 601

      #3
      Okej, tack!
      /Amalia
      1 Kampfisk
      1 Otto

      Kommentar

      • AndreasBK
        • December 2003
        • 374

        #4
        De är lätta att "ha". Och de är lättlekta, men du bör flytta över ett par i ett eget lekakvarium.
        Jag har läst att hanen gärna ska vara två år och honan ett år för bästa lekresultat. Kanske avtar honans fertilitet med åldern, själv har jag inte fått så lysande resultat har bara lyckats dra upp tre kilfläckar, men har å andra sidan bara provat två gånger.
        De tre jag lyckades med kom till vid första försöket, andra försöket för någon vecka sedan resulterade inte i något och nu idag har jag gjort ett tredje försök.
        De lekte lite men hanen verkade inte riktigt förstå att han skulle vara med precis när det hände utan var mer på g innan och spelade för honan så man får ju se vad det blir för resultat.
        Andreas akvariesida

        Kommentar

        • Amalia
          • October 2004
          • 601

          #5
          Okej :P
          /Amalia
          1 Kampfisk
          1 Otto

          Kommentar

          Arbetssätt...