Döda slöjisar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amalia
    • October 2004
    • 601

    #16
    Och dessutom.

    De enda mina fiskar blir missskötta på. SOm de blir enligt dig. är att de har för liten kupa. De är de enda. Jag städar 30% varje vecka. JAg låtar vattnet så inna jag har ui de. DE har ingen värmare. DE har aldrig haft mer är 21 grader i vattnet. De har en växt i sitt akvarium som de kan gömma si gi. DE får lite mat 3 ggr om dan. Förutom söndagar. Ibland får de broccoli. De har en pump och lyse. Så JAG VET hur de ska skötas. Okej`? Anklaga mig inte för saker du ej vet.
    /Amalia
    1 Kampfisk
    1 Otto

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #17
      jolon: va?
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • Happyy
        • November 2004
        • 22

        #18
        <font size="3"><font face="Comic Sans MS">Hejsan! </font id="Comic Sans MS"></font id="size3"><font face="Comic Sans MS">Jag köpte små små fiskari djuraffären, kanske en 5 cm. Dom hette också Slöjstjärtar, men var det en mindre sort? För hon sa ingenting om att man skull eha ett akvarium på 100 Liter ialla fall..
        Men dom fiskarna ni verkar prata om verkar vara en större modell, för jagf hoppas ia ll fall inte att mina ska bli 30 cm! För jag har bara en guldfiskskål på kanske 5 Liter.. Hon i kassan sa i alla fall ingenting om det. Jag undrar också, hur mmycket mat man ska mata dom med? Jag brukar ta lite i taget tills dom inte äter något mera,kanske 2 - 3 ggr om dagen, det beror på om det är vardag eller ej. Nu kanske inte du här som läser detta kan svaret på det jag har frågat & så, Eftersom era fiskar verkar vara <b>betydligt</b> större!</font id="Comic Sans MS">
        Dont worry. Be happy.

        Kommentar

        • Fred fish
          • July 2004
          • 120

          #19
          Happyy, gå tillbaka med dina fiskar till affären. De blir alldeles för stora för din lilla skål, och kommer dö en alldeles för tidig död. Dessutom kommer de plågas. Läs lite på det här forumet kring detta ämne så förstår du vad jag menar. Men som sagt, gå tillbaka med dem, och skaffa dig ett större akvarium. I en 5-litersskål kanske du kan ha några fina fiskar av glas tillsammans med en plastväxt...
          240 L Sydamerikamix (jordätare, rödmunstetror, corydoras och ancistrus)
          190 L Sydamerikamix (scalarer, dolkstickstetror, bilbukar, corydoras och ancistrus)

          Kommentar

          • cool
            • October 2002
            • 1869

            #20
            ja har svarat i ditt inlägg happyy
            Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
            NY MSN:t__skate@hotmail.com
            Skorpion och amfibie fantast

            Kommentar

            • Amalia
              • October 2004
              • 601

              #21
              Alltså alla Slöjstjärtar blir stora. Dina har bara inte vuxit klart. Vet ej om detta stämmer men jag har sett på sidor om slöjstjärtar att vissa bara blir ca 8 cm. Men de kan blir allt mellan 8-25 cm. 5 liter är väldigt lite. Jag har sljäv 2 st i en skål, men min är 25 liter. DU kanske skulel kunna byta akvariet till ett större. Och de bästa skulle ju då vara att köpa ett som var 200 liter. KOm ihåg att de ej ska ha värmare.

              Och till din fråga. De sak ha lite mat 3ggr om dan.
              /Amalia
              1 Kampfisk
              1 Otto

              Kommentar

              • Anna Munkhammar
                • September 2004
                • 143

                #22
                Är faktiskt vanligare att man matar ihjäl guldfiskar och ovanligt att de svälter. Var försiktig med maten. Ska ni mata så ofta som 3ggr per dag måste ni ge dem väldigt lite per gång, vattenvärderna kan annars stiga i höjden.
                .:Omplacering av fiskar:.
                Tyvär spolas det fortfarande ned levande och fullt friska fiskar i våra toaletter. Dessa fiskar går en plågsam död till mötes. Tråkigt när de skulle kunna få ett bra liv hos någon annan. Fiskars värde är lågt för många men jag hoppas att fler får upp ögorna för att INGET djur är slit och släng!
                http://www.geocities.com/meadowskaniner/omplacering.html

                Kommentar

                • Amalia
                  • October 2004
                  • 601

                  #23
                  Kanske ej skrev de. Men de ska ha jätte lite mat åt gången. Och mina får inget mat på söndagar. Skrev ett svar till dig Happyy i ditt inlägg. Läs de!
                  /Amalia
                  1 Kampfisk
                  1 Otto

                  Kommentar

                  Arbetssätt...