AKUT!! Mina fiskar är sjuka&dog under semester!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joacim
    • December 2003
    • 964

    #16
    Erikthur> Jag har ofta sett dig som en bitter besserwisser men du har ju lite humor ändå ;P

    Mattis> Att du orkar...

    /J
    Det finns 10 sorters människor här på jorden.
    De som förstår binära tal och de som inte gör det.

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #17
      Marie J: Ville inte vara dryg men... visst kanske jag inte behöver kritisera Mattias, men han har skrivet säkert 10 trådar om sina fiskar och i fått samma svar i varenda en: köp ett större kar.
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • gogar
        • November 2003
        • 365

        #18
        MarieJ: Visst är det gott att ditt hjärta blöder. Men i Mattis fall är det som att slåss med väderkvarnar; det skadar dig själv mer än väderkvarnen. Han varken vill, kan eller har lust att tillgodogöra sig goda råd. Och som Erik sa - existerar dessa föränderliga guldfiskar? Det har gått Troll i detta. Vänta bara tills han skriker att vi bara vill att han ska göra sig av med sina fiskar och är dumma i huvudet och han tänker minsann inte lyssna eller ändra på något..... Suck!
        Mvh Håkan
        - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

        Kommentar

        • Marie J
          • January 2004
          • 10616

          #19
          Jo visst är det så att mitt hjärta lätt blöder. Mne jag vill bara väl och jag vill måna om de zoppetare som inte har varit här så länge och inte har så mycket kunskap. Jag har själv inte så mycket kunskap men delar gärna med mig av det liila jag vet. Däremot så är jag väldigt emot att man är elak mot personer här i forumet och jag friar hellre än fäller. Har man något emot någons fråga tycker jag faktist ibland att man inte borde svara alls.

          Jag är kanse naiv men tror på mänskligheten.

          Kram I natten =)
          /Marie.

          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

          Kommentar

          • Robot
            • February 2004
            • 1174

            #20
            Lite sent nu men; weekendfoder är skräp... Har man några växter och friska fiskar i karet så klarat sig akvariet minst en vecka utan ma behöver kolla på det..

            Kommentar

            • kevlargirl
              • May 2003
              • 205

              #21
              Jag tror nästan Mattis vet vad han gör ang storleken på "akvariet" han har med tanke på den elakt skrattande gröna gubben i signaturen. Kanske någon form av rop på uppmärksamhet, vad vet jag. Otroligt töntigt att ha en form av lätt (vilket kan diskuteras) djurplågeri som medel. Så Mattis, ta till dig av det vi säger här på Zoopet, både tipsen ang ditt matmissöde och framför allt byte av akvarie till ett större som dina/din fisk behöver. Det tjänar du på, det kan jag lova. Friskare fiskar och roligare hobby. För djur kan man inte ha som något slags experiment för att se vad som händer om man gör tvärt om vad som sägs. Tack för mig.

              Kommentar

              • Gud bevare Tsaren
                • April 2004
                • 276

                #22
                Kevlargirl: Visst är det så, moja devujska, att signaturen säger allt man behöver veta om denne Mattias från Södertälje.

                Högaktningsfullt
                Gud bevare Tsaren och Hans familj

                Kommentar

                • Happyy
                  • November 2004
                  • 22

                  #23
                  Men gud!
                  Detta har även hänt mej. Jag var på gotland i 1 vecka, och ja la i en "tablett" Sedan när jag kom hem hade mina VITA fiskar fått svart prickar på sig. Jag rengjorde akvariumet. Nästa dag var 3 av dom döda.
                  jag hade kanske 4-5 st.
                  Dont worry. Be happy.

                  Kommentar

                  • jolon
                    • December 2002
                    • 1075

                    #24
                    Det finns en snabb lösning på ditt problem,, leta reda på en plastpåse, lägg ner fisken i den, leta reda på ett badrum med kaklad yta eller ännu helldre en kniv och gör lidandet kort! Sen jagar du rätt på lite råda sand, lite hornsäv (en växt) kanske en mossboll (också det en växt) och enligt min uppskattning tre (3) amano räkor,, just ja bra lock är att rekomendera,, (om du inte fixar stadiet med plastpåse och kaklad yta eller kniv så kanske du ska välja en annan hobby,, det känns som att ALLA i våran hobby är tvungen till den förr eller senare i ditt fall förr)
                    My internet should be readonly.

                    Kommentar

                    • Amalia
                      • October 2004
                      • 601

                      #25
                      Att weekend foder inte är bra står överallt på denna sida. O dessutom om du vill ha råd om dina fiskar och köpt de på en affär med ENBART akvarie saker. DE vet mycket bttre.
                      /Amalia
                      1 Kampfisk
                      1 Otto

                      Kommentar

                      Arbetssätt...