AKUT!! Mina fiskar är sjuka&dog under semester!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • September 2004
    • 8

    AKUT!! Mina fiskar är sjuka&dog under semester!!!!

    <b>AKUT HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!</b>

    Som ni tidigare vet, är hemma från Turkiet igen och kom hem idag från Turkiet efter 4 dagars bortresning!

    Jävla idioten på Zoon-Affärn här hos oss sa att fiskarna kan EJ klara sig utan mat på Fyra dagar och sade att jag måste köpa stor 14dagars-Weeckend Mat till mina 2 små slöjsjärtar.

    Nu när jag kom hem såg jag vattnet blev skitig, smutigt och den ena fisken är DÖD och ligger under Veckofodret och den andra simmar dåligt och har vårta under munnen.

    VAAAAAAAAAAADDDDDDDDDD GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRAAAAAA??
    <font face="Comic Sans MS"><font color="limegreen">Jag har 2st Slöjsjärtar i en 20L Guldfiskskål </font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

    <font color="orange">//Mattias från Södertälje</font id="orange">
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Ett gott råd - ge upp dina guldfiskar till slut...
    Kanske en paroonhaj till guldfiskskålen?
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      PS Du om någon borde fundera på att gå med i anonyma zoopetare för att komma undan ditt beroende:
      http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=32427
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • rennicke
        • November 2003
        • 335

        #4
        Fiskar klarar sig fyra dagar utan mat.

        Det låter som att ditt weekendfoder släppt från sin fasta form och skräpat ned vattnet. Eftersom du har så pass liten vattenmängd (för liten enligt mig) blev vattnet snabbt dåligt och fiskarna sjuka.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


        Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

        Kommentar

        • lenis3
          • June 2004
          • 2254

          #5
          har du inte lagt ner dina slöjstjärtar än?! håller med erikthur, varför inte skaffa en paroonhaj till skålen, eller kanske ett nätt stim på 10 hajar?
          Min zoon
          Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

          Kommentar

          • lenis3
            • June 2004
            • 2254

            #6
            dessutom Mattias har du väl redan fått massor av svar på din fråga om du skulle lägga ner weekend-foder och fått svaret att det skadar mer än vad det gör nytta.
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

            Kommentar

            • Marie J
              • January 2004
              • 10616

              #7
              Försök att suga upp all skit med hjälp av en slang och byt hälften av vattnet idag. Byt sedan hälften av vattnet i morgon. Sen är det bara till att be en stilla bön att den överlever.

              <font size="1">Ps! Du borde nog se om du kan få tag i ett större kar till din fisk sen då den enligt min mening behöver större yta. Kanske ett begagnat så det inte blir så dyrt. Finns billiga på blocket.se och annonsdirekt.se</font id="size1">
              /Marie.

              Min zoon Mina hundar Min Dagbok
              En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

              Kommentar

              • Morellen
                • November 2003
                • 4349

                #8
                samma idiot som tyckte att det går bra med två slöjstjärtar i en skål?
                Förstår att du tycker att det är tråkigt att fisken dog men du har blivit varnad både för att det är svårt att hålla en bra vattenkvallitet och att veckofoder kan skräpa ned.
                Gör ett ordentligt vattenbyte om du inte redan gjort det. Ta ur den döda fisken och resterna av maten så får du hålla tummarna att den andra stackaren klarar sig.
                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

                "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
                (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  #9
                  Dessa virtuella guldfiskar i denna föränderliga guldskål börjar väl numera att tillhöra vad vi kan kalla zoopetmania...
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • Marie J
                    • January 2004
                    • 10616

                    #10
                    Erikthur; Du har alltså svarat 3 gånger på denna tråd utan att lämna ett svar på det han frågar. Man ska hjälpa inte stjälpa.

                    Lenis3; Onödigt svar till en som går enligt infot här i 7:e klass!

                    Räcker det inte med låsta trådar nu?

                    Förlåt Mattis att jag lånar tråden till annat än att svara på din fråga.
                    /Marie.

                    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      #11
                      Marie J - Tror du verkligen den återkommande mattias har guldfiskar...
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • imported_n/a
                        • September 2004
                        • 8

                        #12
                        <font color="red">FISKEN DOG INTE UTAN FASTNADE PÅ EN STEN I BOTTEN, SÅG NYSS!!

                        VAD GÖRA FÖR ATT FÅ BORT SJUKDOMMEN???</font id="red">
                        <font face="Comic Sans MS"><font color="limegreen">Jag har 2st Slöjsjärtar i en 20L Guldfiskskål </font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

                        <font color="orange">//Mattias från Södertälje</font id="orange">

                        Kommentar

                        • Mathias-D

                          • December 2002
                          • 1122

                          #13
                          fastnade på en sten??....hur menar du??
                          vad är det för sjukdom :/

                          Kommentar

                          • rennicke
                            • November 2003
                            • 335

                            #14
                            Mattis: Skriv inte enbart med versaler. Som någon skrev, gör ett stort delvattenbyte och ett till stort imorgon. När(om) fisken repat på sig köper du ett 300-liters kar till den eller ger bort den till någon med resurser och kunskap att ta hand om en slöjstjärt.
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


                            Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

                            Kommentar

                            • heljis

                              • June 2003
                              • 1150

                              #15
                              Håller med vissa svaranden här; Mattis: lägg ned.

                              Marie J, läs ett par av hans tidigare inlägg så förstår du vara för folk svarar som de gör.. det finns liksom inget som hjälper - han lyssnar ändå inte. Det bästa vore att ignorera trådarna helt och hållet.
                              Min åsikt.
                              Martin Heljedal

                              They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...