Guldbarberna anfaller!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nattportier
    • September 2004
    • 67

    Guldbarberna anfaller!

    Hej
    Jag har ett litet guldbarbstim på 10 st.
    Varje gång jag sticker ner armen för att ansa lite bland växterna eller fixa med något annat så har jag direkt 10 st som tuggar på min arm
    Tror de att mina "armhår" är små goda maskar, eller blir de helt enkelt förbannad och vill jaga bort mej?
    Det gör inte så ont men det känns att de är där o nafsar...
    De andra khulis, praktbotior, skalare mm sticker ju direkt till sina gömmor!

    Karet är 60 cm högt så jag får ju sticka ner armen ganska så djupt...
    Även jag har fixat en sån där Zoon!
    Under uppdatering!
    (Thailandsbilder mm)
  • Marit
    • September 2004
    • 244

    #2
    Hej!
    Ja, mina guldbarber för samma sak! Jag tror att dom bara undersöker om det kommer nåt ätbart. Mina kommer dessutom framrusande till rutan så fort jag går förbi, och vid matdags är dom helt vilda! Jag uppfattar då inte det som om det är något aggrasivt i deras beteende.
    /Marit
    105 liter blandad kompott, mest levandefödare....

    Kommentar

    • elinor
      • February 2003
      • 1323

      #3
      För ett par år sedan hade vi ett stim på ett tjugotal guldbarber och precis som du skriver så kom de fram och noppade på armarna när man stack ner dem i karet.

      Dte jag lade märkte till var att små fina luftbubblor hade bildats på huden och att det var dessa som barberna "plockade" åt sig. har ingen aning om varför de gör det men lite småkul var det faktiskt.

      Prova att lägga lite mat i din knytnäve och stick ner den halvslutna handen i vattnet. Jag skulle kunna tro att du kommer att få in alla barber i din hand? *ler*
      Varje gång jag hör ordet SPORTA måste jag tvätta munnen med choklad

      Kommentar

      • nattportier
        • September 2004
        • 67

        #4
        elinor! va coolt de var ju som galna med mat i handen!
        Ingen människa kan någonsin ha gjort dem något ont då de är totalt trygga, fast de kanske är mest nyfikna o glupska :0)
        Gillar dem skarpt!
        Även jag har fixat en sån där Zoon!
        Under uppdatering!
        (Thailandsbilder mm)

        Kommentar

        • svea
          • February 2005
          • 2476

          #5
          Hittade en gammal tråd.
          Precis så här gör mina siamensisar, dom betar av hela armen så mycket dom hinner. Känns nästan lite mysigt, helt orädda är dom.

          Och när jag klämmer fast en tablett på rutan så kommer mollysarna och trängs i handen runt tabletten för att få först! Dom är så mjuka och ivriga.

          Såna fiskar blir lite mer personliga tycker jag.

          Mina bilder
          Min zoon

          Kommentar

          • Raven
            • February 2005
            • 15385

            #6
            har en amano som är sån också.
            och med tanke på hur amano är byggda så känns de en del när dom går på handen.
            LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
            Faktatråd Om AkvarieVatten
            Växtakvaristernas Paradis

            Kommentar

            • Shanks
              • September 2005
              • 186

              #7
              Har fem amano som är helt tokiga.
              Så när jag märkte att de var så orädda så började jag mata dem med ärtor från handen... så kunde man försäkra sig om att alla får i sig nått.

              Och så har jag ett par honungsgurami som simmar under handen och jag kan nästan stänga handen runt dem. Skulle säkert kunna fånga dem, men det har jag inte testat och har inga planer på det.
              Du skall icke stjäla!
              Men du får ta där det finns och lägga där det fattas.
              56 L Fisksoppa

              Kommentar

              Arbetssätt...