BOTTENFILTER TILL SKÅLAR?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • September 2004
    • 8

    BOTTENFILTER TILL SKÅLAR?

    Går det att ha bottenfilter i Skålar till slöjjisar?
    <font face="Comic Sans MS"><font color="limegreen">Jag har 2st Slöjsjärtar i en 20L Guldfiskskål </font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

    <font color="orange">//Mattias från Södertälje</font id="orange">
  • ShadowDawn
    • August 2003
    • 313

    #2
    Man ska och bör inte ha "slöjjisar" i skålar, alltså kan man inte ha bottenfilter i skålar med "slöjjisar" i. Enkelt.
    Men det visste du säkert redan...
    Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

    Kommentar

    • heljis

      • June 2003
      • 1150

      #3
      Ja det vet han. Han har fått det svaret 10 gånger här, men vill tydligen inte ta till sig informationen.

      I vilket fall, Mattias, svaret är nej.

      Mvh. Martin
      Martin Heljedal

      They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        Om man nu trots alla varningar om att fiskarna dör efter en tid har dem i en skål, då är det bättre med ett bottenfilter och 50 % vattenbyten med kranvatten varje dag.
        Man ska ändå tänka på att det lätt blir syrebrist i vattnet och när fiskarna inte har bra förhållanden så blir de lättare sjuka.
        Därför ska inga fiskar vara i små akvarium eller skålar.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        • fredrikakesson
          • November 2003
          • 1363

          #5
          Here we go again..Snälla Mattis eller Mattias eller vad nu heter..Har du inte fått svar i tidigare trådar!!!!Några borde finnas kvar trots dina tidigare bravader!!
          Fredrik

          Kommentar

          • imported_n/a
            • September 2004
            • 8

            #6
            <font face="Verdana">Är det bättre att skaffa sig en Bottenfilter i Skålen än inget?</font id="Verdana">
            <font face="Comic Sans MS"><font color="limegreen">Jag har 2st Slöjsjärtar i en 20L Guldfiskskål </font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

            <font color="orange">//Mattias från Södertälje</font id="orange">

            Kommentar

            • rennicke
              • November 2003
              • 335

              #7
              Det är bättre att göra sig av med skålen och skaffa sig ett riktigt akvarium.
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=199905


              Lönen är den enda företeelse som kan gå från futurum till imperfekt utan att passera presens.

              Kommentar

              • Kramfors
                • January 2003
                • 7265

                #8
                "Är det bättre att skaffa sig en Bottenfilter i Skålen än inget?"
                Ja, och än en gång och byta 50 % vatten varje dag.
                http://www.kramforskoi.com/

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  • May 2003
                  • 1831

                  #9
                  Ja, och än en gång och byta 50 % vatten varje dag.
                  Tror som inte det räcker för lortgrisar som slöjstjärtar...
                  Med vänlig hälsning
                  Alexander

                  Kommentar

                  • Amalia
                    • October 2004
                    • 601

                    #10
                    Okej, jag har precis som du Mattis fast jag har 25 liter. JAg har botten filter + pump. De finns att köpa i akvarieaffärer och kostar runt 120-130 kr. Till mig sa de att de räckte att byta en tredjedel av vattnet en ggr i veckan. 50% per dag är nog lite överdrivet eftersom de inte är bra för fiskarna att få vytt vatten så ofta. Tänk också på att låta vattnet stå innan du har i de i akvariet. Lycka till med din fiskar/Amalia
                    /Amalia
                    1 Kampfisk
                    1 Otto

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      #11
                      Ja det finns speciella bottenfilter till guldfiskskålar och självklart är det bättre med ett sådant än inget alls.
                      Och visst kommer slöjstjärtarna att leva rejält länge om man bara sköter vattenbytena och inte övermatar.
                      Dock blir det inget bra liv eftersom det är alldeles för trångt (som att placera fiskarna i isoleringscell utan att dom gjort något brottsligt) så i längden så se till att ersätta skålen med ett rejält akvarium.
                      Härmed låser jag också tråden eftersom samma ämne varit uppe så många gånger och allt som oftast tenderera att spora ur.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...