slöjstjärtar med trasiga fenor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kristin
    • March 2004
    • 36

    slöjstjärtar med trasiga fenor

    Hej mina två slöjstjärtar går tillsammans med min aggresiva gurami hanne. Han har nu gjort så att fenorna på mina slöjstjärtar ser ut som trådar och band. Dom verkar även ha lite svårare att simma nu och dom försöker att hålla sig så långt borta från honom som möjligt. Men jag undrar hur fort fenorna kommer att läka eller om dom inte kommer att läka över huvudtaget. Men en sak är säkert han är så nära att bli omvandlad till sushi-bricka.
    MVH
    Kristin
  • ami
    • March 2002
    • 294

    #2
    Hej Kristin.Ska försöka mig på detta,trots jag ej sett hur dina slöjjisar ser ut.Det låter väldigt dåligt detta.Att de blir bitna s.a.s.utmed fenstrålarna(spruckit m.a.o.) brukar "växa ihop" om det inte är alldeles för mkt.I ditt fall kan det vara för sent,tror jag.Men gå till affären med en gång o ge bort denna gurami.Om du "promt" har slöjstjärtar ihop m.andra fiskar,så välj corydoras-malar ex.vis.Prova o lämna dessa slöjstjärtar ifred DIREKT fr.andra fiskar.Det kan finnas en liten chans ,trots allt.Good luck!

    Kommentar

    • Kristin
      • March 2004
      • 36

      #3
      Okej det är väl inte så illa som jag kanske fick det till ,men en sak är säkert en fisk ska bort. Tack för ditt svar ami.

      Kommentar

      Arbetssätt...