Är zebrafisk fenbitare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Susanna
    • July 2004
    • 215

    Är zebrafisk fenbitare?

    Hej!!


    De mesta här har nog sett mitt tjat om att jag fått några fiskar av min kusin..
    Jag fick b.la guppyhane och en zebrafisk.Guppyhanens fenor är lixom lite ojämna,det ser ut som tuggmärken av nå slag..jag tänkte inte mkt på det eftersom han hade fler guppys förut som dog,och kanske det var slagsmål mellan två hanar..Men nu har jag sett att zebran jagar hanen ibland..men jag vet inte om den bitts.Gör den det?Jag hade tänkt skaffa lite kompisar åt den men jag vill inte ha massa fenbitare jö

    tack på förhand
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Svar ja
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Susanna
      • July 2004
      • 215

      #3
      ånej va synd aja,får väl ge bort den eller nåt då..tack för svaret. :]

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Svar mja.
        Vanligen är zebrafiskar inte fenbitare, men vissa individer, och då särskilt ensamma hanar, som din tydligen är, kan bli aggressiva.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Susanna
          • July 2004
          • 215

          #5
          men det va en hona!aja..jag har köpt lite kompisar åt na och satt henne i ett annat akvarium...

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            men det va en hona!
            Tror du? Det tror inte jag...
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Susanna
              • July 2004
              • 215

              #7
              Ursprungligen skickat av Azur
              men det va en hona!
              Tror du? Det tror inte jag...
              men brukar inte de bli större än hanarna? hon har t.om lekt med en mindre..

              Kommentar

              Arbetssätt...