Tigerbarb och neontetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HP
    • August 2004
    • 9

    Tigerbarb och neontetra

    Jag har tänkt att skaffa ett stim (10) tigerbarber till mitt 112 l akvarium. I akvariet finns nu 10 neontetror, 2 ancistrus och 1 eldstjärt. Men sedan jag fick höra att neontetrorna kanske inte skulle klara stressen från tigerbarberna har jag blivit lite tveksam. Jag vill ju gärna ha tigerbarberna, men samtidigt att neontetrorna ska må bra.

    Så: Vilka är era erfarenheter av att ha neontetror tillsammans med tigerbarber?
  • Black Molle
    • August 2004
    • 15

    #2
    Om du inte är helt låst vid att ha tigerbarber kanske du kan överväga att skaffa purpurhuvudsbarber istället. De är också fina fiskar, men kanske blir det jobbigt med eldstjärten istället..... Purpurhuvudsbarberna kan nämligen bli väldigt mörka i färgen när de leker eller tuffar sig för varandra. Men om du har en ung eldstjärt kanske de vänjer sig vid varandra....
    Black Molle

    Kommentar

    • Lenita
      • June 2003
      • 850

      #3
      Jag har neontetror och tigerbarber i mitt akvarium, funkar utmärkt ihop, men jag har lite mer plats också (400 liter). Vet inte hur det skulle bli i 112-liters. Kan tänka mig att det blir väldans trångt... och då kan det ju bli bråk.
      ____________________________________
      Pax vobiscum!

      Kommentar

      • jagrik
        • March 2004
        • 25

        #4
        Hej!
        Jag har 5 tigerbarber och 20 neontetror, även fantomtetror 7 st. Fungerar utmärkt med tigerbarberna. Mina tigerbarber är förhållandevis lugna. De bet lite efter fantomisarna i början, men slutade efter ca ett dygn. Nu "bitts" dom aldrig
        /Jagrik "Viva la vida aqaria"

        Kommentar

        Arbetssätt...