ang. Botia, svar fort!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • edis
    • May 2004
    • 32

    ang. Botia, svar fort!!

    Hej!
    En kompis kom precis förbi med fisk som jag fick rädda då dom skulle stänga ner akvariet. En av dom här fiskarna TROR jag är en pakistanbotia, nu vet jag bara inte vart jag ska göra av den. Har en 160 liters burk med fjärilar,tetror, platy och mollys. En 74liters med molly,guppy o platy. Samt ett 94 liters kar som e tomt men vatten o inredning i.
    Vart ska jag släppa ner den här krabaten? har hört att den kan vara väldigt stressande för andra fiskar och yngelrövare, i 160 liters burken har jag fjärilar som e på väg o leka, kommer det gå åt skogen om jag stoppar ner botian där?

    Tacksam för snabba svar.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=211153
  • cotterpin
    • June 2004
    • 193

    #2
    Mina pakistanier är lugna, men visst, dom flyger runt och jagar varandra imellanåt. Dom är dessutom jättedutigta på att äta snäckor!
    //Jenny
    "I'm going the way i have to go" - cotterpin

    Växtakvarium 225L Yngelakvarium 45L Min Zoon

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Leker inte fjärilarna bäst för sig själva i 94:an? Då får ju botian plats i stora karet. Det är nog det bästa karet eftersom de är rätt så aktiva. Väldigt roliga oxå för övrigt.
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        Släpp den inte med fjärilarna.... Jag hade pakistanbotior som jagade Scalarer på nätterna... det skramlade i täckglasen... Men det är söta krabater och de är duktiga på snäckor... tänk bara på att de gärna är flera... en 4-6 stycken i alla fall... då blir det en himla fart i baljan :-)
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...