Hur många Ancistrus till 500 l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Moose9
    • June 2004
    • 71

    Hur många Ancistrus till 500 l?

    Jag har ett 500 l hemma där jag har 2 ancistrus det blir väldigt mycket alger bl a några svarta alger som växer i toffsar eller som nyrakat skägg fast lite längre hehe ni fattar..

    1. Hur många ancistrus behöver jag för och städa akvariet från gröna alger?

    2. Äter Ancistrus sånnadär svarta alger?



    Kan tilläga att jag köpte dom nyss och att dom inte är så stora bara några cm..
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Köp otocinklus, dom käkare alger väldigt snabbt.

    Kommentar

    • Moose9
      • June 2004
      • 71

      #3
      Alla sorts alger?

      Nån som kan svara på frågorna me så får jag se om jag köper såndär annan

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        "alltid" bra att ha ett par olika algätare i ett kar, för att täcka upp dom olika alg sorterna...
        jag har ca 6 ansistrus + en "vanlig" algätare och en siames i mitt 375.. det finns alger kvar dock, mest i ytan.... på växterna...
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • Holmby
          • February 2004
          • 1118

          #5
          Har du väldigt mycket alger, och algerna kommer snabbt efter att du gått fram med algskrapan, så tycker jag att du skall fundera över orsaken till alla alger.

          Du skall inte räkna med att fiskarna håller rent på alger om det är obalans i akvariet.

          Vad jag kan komma på nu så är det bara Siamesisk algätare som tar tofsalgerna.

          Kommentar

          • Moose9
            • June 2004
            • 71

            #6
            Inte mycket men om man konsentrerar sig på och se dom så ser man dom men dom kommer INTE snabbt men när dom dom väl kommer så kommer dom lite överallt men jag ska nog köpa in lite algätare + några ancistrus till..!

            Kommentar

            Arbetssätt...