Praktbotia??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Haplo
    • November 2002
    • 126

    Praktbotia??

    Vad kan man ha tillsammans till denna gynnare. Malar osv. Jag har just nu 2 scalarer, 5 ancistrus, 1 Gibbi, 2 långsträckta panasarmalar. Undrar som om jag måste byta bort ngn eller om jag kan behålla allt!?

    En fråga till var kan man hitta dom bästa priserna på dom i norrbotten??
    JÅJä
  • Lenita
    • June 2003
    • 850

    #2
    Praktbotian är ju en stimfisk, så det kan bli trångt på botten om man ska ha en 5-6 stycken tillsammans med lika många malar, men det kan ju gå. Gibbin blir ju ganska stor så det är väl den som ev. blir lidande. Själv har jag 5 praktbotia och 3 malar i ett 400 liters och det funkar bra.
    ____________________________________
    Pax vobiscum!

    Kommentar

    • Haplo
      • November 2002
      • 126

      #3
      glömde att lägga till att karet är på typ 600-650L
      JÅJä

      Kommentar

      • Lenita
        • June 2003
        • 850

        #4
        Åhå, jag trodde det var 595-karet du skulle ha dem i (tittade på din profil Men tilläggas kan att praktbotior är ganska lättskrämda fiskar som jag tycker mig ha märkt trivs bäst ihop med lika stora eller lite mindre fiskar. Inte större m.a.o. men det kan ju hända att jag har fel.
        ____________________________________
        Pax vobiscum!

        Kommentar

        • nikki
          • May 2004
          • 224

          #5
          Var i Norrbotten bor du?
          Katti

          Kommentar

          • Torstensson
            • June 2002
            • 1964

            #6
            Praktbotior trivs oxå med andra praktbotior. I mitt 540 har jag nog en 16-17 stycken. Det blir hur häftigt som helst när dom sätter fart..

            Kommentar

            • nikki
              • May 2004
              • 224

              #7
              Sorry, såg nu i din profil att du bor i Piteå. Rolles akvariecenter i Luleå har bra priser på det mesta tycker jag, iallafall om jag jämför med dom andra affärerna i Luleå.
              Katti

              Kommentar

              • Haplo
                • November 2002
                • 126

                #8
                nikki:

                Jo jag har varit dit och dom har helt ok priser bra kunskap osv. Skulle bara höra om det fanns ngn mer stans det fanns nått bra ställer

                Blir nog en 6-8 st praktisar dårå
                JÅJä

                Kommentar

                Arbetssätt...