Vilka fiskar passar med slöjstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jimel
    • August 2004
    • 253

    Vilka fiskar passar med slöjstjärt

    Hej, har köpt ett nytt akvarium på 222 liter (110*45*45) och jag har 3st slöjstjärtar och en liten mal sen innan, men det är ju lite tomt i det nya akvariet och nu skulle jag behöva tips på fiskar som går ihop med de jag redan har, är lite nyfiken på 2st silverhajar går det?

    Vill ha lite fart i akvariet samt liv i alla skikt uppe, nere samt mittimellan.
    Ska väll tillägas att jag bara haft en guldfisk skål innan så jag kan inte så mycket.

    H / Nybörjaren
    Här är min Zoonen
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Eftersom slöjstjärtar är kallvattensfisk så prova att göra en sökning på fiskarna genom att ange temperatur i sökfälten. Tror inte du kan ha några nafsiga fiskar med slöjstjärtarna eftersom de simmar rätt uselt och inte försvarar sig när nån jagar deras vackra slöjor. Just slöjstjärtar är luriga att blanda med andra sorter så läs på noga innan du gör ditt val. Det är alltid gott att vara påläst när man går till zooaffären. Jag personligen skulle inte blanda silverhajar med slöjstjärtar. Kardinalfiskar?? En liten fisk som man kan ha ett litet stim utav. Varmt lycka till!!
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Slöjstjärten uppskattat små fiskar som Neontetror, Guppy osv.
      Om man nödvöndigtvis ska blanda andra fiskar med dem ska de ha en storlek som är störe än Slöjstjärtens mun.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • shpend
        • August 2002
        • 2010

        #4
        Slöjstjärtarna växer till sej rätt mycket, neontetrorna blir nog mat för dom ganska snabbt.

        Kommentar

        • Zea_86
          • August 2004
          • 12

          #5
          Hej!
          Ha själv haft 3 slöjstjärtar och med dom hade jag sebrafiskar, pleco, platy. Hade även guppy och neontetror. Men neontetrorna försvann så jag vet inte om dom åt upp dom. När ena min guppy hona fick yngel så var dom som fanken på å äta upp ynglen, han med att rädda några styckan som nu ha vuxit och blivit lik sin far
          Nu ha ja gett i väg dom, nu bor dom i en damm. Och dom trivs jätte bra Annars är dom jätte fina fiskar!

          Mvh Zandra
          Zandra

          Kommentar

          • nilssonnet
            • January 2004
            • 603

            #6
            Hade silverhaj med mina slöjstjärtar, det gick finfint. Väderål går också bra.
            Na klar!

            Kommentar

            Arbetssätt...