Rasboror med regnbågsfiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikgbg
    • February 2004
    • 39

    Rasboror med regnbågsfiskar?

    Hej,
    är det någon av er som testat att ha ha ett stim glödljusrasboror eller drottningrasboror tillsammans med några av de större regnbågsfiskarna? Av vilken sort isåfall då?
    Har en idé om att starta ett akvarium med någon typ av regnbågsfisk och komplettera med ett större stim av någon av de nämda rasbororna. Tror ni att de kommer att trivas ihop eller går de inte alls ihop?
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Har de inte lika olika krav på hårdhet och pH? Fast det spelar kanske inte så stor roll med tanke på de senaste diskussionerna angående rekommendationer...
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • fredrikgbg
      • February 2004
      • 39

      #3
      Är inte ute efter att odla någon av dem, utan att ha dem i ett sällskapsakvarium där jag inte mixtrar med ph-värdet, utan håller det på kranvattennivå, runt ph7. Vilket kanske är en liten aning för högt för rasbororna...

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #4
        Rasboror är ju otroligt vackra och stimmar väldigt fint!! Jag har bara erfarenhet av kilfläck men vad jag sett hos andra så verkar det stämma bra.
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • mats41
          • February 2004
          • 593

          #5
          Hej rasborer vill ha lite lägre ph och mindre strömmt vatten,jag har regnbågsfisk ph 7,5 temp 25-26 och rätt strömmt vattnet renas 3,2 L/T .
          Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

          Kommentar

          Arbetssätt...