Rödstjärts-rasbora och Black Molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SöoS
    • July 2004
    • 93

    Rödstjärts-rasbora och Black Molly


    Kan en rödstjärtsrasbora fås att trivas med mina Black Molly tror ni? Vad tror ni ligger bakom den här varningen i zoopets artbeskrivning: "bör helst hållas tillsammans med andra rasboror, danior och mindre barber"?

    http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=284

  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Vad tror ni ligger bakom den här varningen i zoopets artbeskrivning: "bör helst hållas tillsammans med andra rasboror, danior och mindre barber"?
    Kan nog "översättas" med - skall hållas ihop med andra mindre och fredliga fiskar.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Ola Svensson
      • June 2002
      • 1081

      #3
      mindre fredliga fiskar
      dvs. aggressivare än mer fredliga fiskar
      Mvh. Ola
      Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
      Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • SöoS
          • July 2004
          • 93

          #5
          Hm... Ola citerar nåt som inte finns? Kjell har rättat sitt inlägg i efterhand? Fast då förstår jag det som att de borde kunna trivas, om de nu kan enas om pH:t. Tack!

          Kommentar

          • Olle A
            • January 2002
            • 1661

            #6
            Just på grund av vattenkemin skulle jag inte ha dessa fiskar tillsammans. Black molly vill ha hårt vatten med salttillsats, medan rasboror vill ha mjukt och lite surt vatten.

            Olle

            Kommentar

            Arbetssätt...