Silverhaj och kardinaltetra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kevlargirl
    • May 2003
    • 205

    Silverhaj och kardinaltetra?

    Går dessa att ha ihop? Hoppas på att mina tetror ska börja stimma om de får ett slags "hot" i karet, vilket silverhajen borde utgöra. Andra erfarenheter av silverhajar någon? Hur många ska man ha som minst? Tack på förhand.
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Jag har hållt silverhaj tillsammans med kardinaltetror. Silverhajarna växte upp från små i karet och rörde aldrig tetrorna. Vade jag förstår så äter silverhajen inte levande fiskar utan är snarare en "bottenbökare" i naturen. Jag garanterar inget, men jag tror att du har goda schanser att lyckas.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • kevlargirl
      • May 2003
      • 205

      #3
      Tack du!

      Kommentar

      • Fiskaren
        • March 2004
        • 166

        #4
        Jag har själv 2 silverhajar. Har aldrig upptäckt några tendenser till att hota andra fiskar, utan flyttar hellre på sig. Har provat alltmöjligt. Tetror, guppy, algfrossare.platy mm. Vill du ha en aggresiv fisk kan du tänka på guldhaj. De smyger omkring i akvariet som en katt. och tar vad de kan få tag på.
        Mvh

        Kommentar

        • fc25
          • September 2003
          • 330

          #5
          Min största silverhaj(c:a 15cm) äter kardinaltetror. Jag ville ha dom i samma akvarium men det gick inte, två stycken blev mat innan jag hann få ut dom igen.
          //Fredrich

          Kommentar

          Arbetssätt...