Slöjstjärt tillsammans me...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NaObie
    • December 2003
    • 126

    Slöjstjärt tillsammans me...

    Hej!
    Jag har precis fått hem en slöjis av min syrras pojkväns föräldrar som är på semester. Dom hade den i en extemt liten skål. Jag satte den i ett 7liters akvarium. Men jag tycker synd om den och vill gärna ha den i mitt 110l akvarium. Men eftersom jag inte har haft nån slöjis tidigare o int vet så mycket om dom så undrar ja om man kan ha den i det karet tillsammans med svärdbärare,guppie o praktbotia. Min guppies är int så stora, kanske den äter upp dom? Och jag har 25grader i vattnet, har hört att slöjisar inte ska ha så varmt. Klarar den av att vara i det stora karet? och en sak till, kan slöjisar äta vanligt flingfoder?

    Mycket på en gång men jag hoppas att ni kan hjälpa mig att få slöjisen att trivas så bra som möjligt.

    Tack på förhand
    NaObie
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=145638
  • varg
    • August 2002
    • 1002

    #2
    Hello
    Har ca 28 grader till mina slöjjisar, och dom trivs! Dom trivs även i kallare vatten, runt 20 - 23..

    Japp, dom äter flingfoder, men blöt ner det innan du ger fisken (i tex locket till fiskmatburken) så inte han/hon får besvär med blåsan senare (dom andas in luft när dom äter från ytan..mina iaf)

    Min bästis hade slöjjisar med guppyn, slutade med att guppyna pickade ihjäl slöjjisarna. Jag själv har bara slöjjisar och malar, men min faster hade värsta soppan, och det gick bra, så det är olika hos allihopa, men pröva?
    Ifall nåt händer så sätt tillbaka slöjjisen ...
    Zoon

    Kommentar

    • mats41
      • February 2004
      • 593

      #3
      Slöjstjärtar vill ha 18-23 grader och små fisk slinker säkert ner i magen,inte för dom är rovgiriga utan för dom vaknar tidigare än dom andra fiskarna som då sovar straxt över botten och då säjer de slurk.
      Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

      Kommentar

      • NaObie
        • December 2003
        • 126

        #4
        testade att sätta ner slöjisen i stora karet o den trivdes alldeles utmärkt, än så länge har jag int märkt att dom är elaka mot varandra. Mina svärdbärarhanar verkar tro att det är en svärdbärarhona för dom simmar o visar upp sig för den hela tiden. Så slöjisen verkar ha blivit en i gänget =).
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=145638

        Kommentar

        Arbetssätt...