Guldfisk/Slöjstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nilssonnet
    • January 2004
    • 603

    #16
    <b>Lillebror</b>: Lär dig läsa själv. Summan av kardemumman var att hon mördades, och diskussionen handlade om guldfiskar/slöjstjärtar. Hur du kopplar ihop dom sakerna förstår jag inte.
    Na klar!

    Kommentar

    • Lillebror
      • June 2004
      • 55

      #17
      <b>nilssonnet:</b>.

      Försök nu att förstå, bäste 22 årige student (!?). Detta är elimentär läsförståelse.

      Så här sade jag: "Betänk också att det aldrig kan sägas för mycket om guldfisk. Det samma gäller för övrigt skotsk maltwhisky, italienska sportbilar och en flicka vid namn Cassie Bernall".

      Det jag ju ovan sade var ju bara att det finns vissa, av varandra givetvis oberoende, saker om vilka det aldrig kan sägas för mycket. Det håller du säkert med om och dit räknar jag personligen guldfiskar och tösen från Colorado. Att du sedan kopplar ihop Columbine, Ferrari och Lagavulin med guldfiskar får lov att vara ditt eventuella problem.

      Klura på det en stund så löser det sig säkert. För egen del har jag sagt mitt i frågan.

      Hälsningar,

      /Lillebror


      Herren är min herde och mig skall intet fattas...om jag än vandrar i dödsskuggans dal fruktar jag intet ont, ty Du är med mig...

      Nil Volentibus Arduum - In i döden trogen

      Kommentar

      • nilssonnet
        • January 2004
        • 603

        #18
        <b>Lillebror</b>:
        Försök nu att förstå, bäste icke-årig-småsyskon. Detta är också elimentär läsförståelse.

        Så här sade jag, som svar på din extravaganta utsvävning (sportbilar, whisky och ett mord): "Hur fick du in en skolmassaker (eller nåt sånt) i hållandet av guldfiskar? Mer makabert tankesätt får man leta hårt efter."

        Som jag sade, så antydde jag att du hade ett särdeles annorlunda tankesätt om du får upp bl.a. ett mord som en tanke på hur guldfisk ska förvaras. Jag har inte kopplat ihop dessa tidigare uppräknade saker med någon fisk alls, utan det är du som kopplade ihop dom tidigare.

        Vänligen, fortsätt med att ha sagt ditt i diskussionen, och för all del, klura gärna lite extra på det jag har sagt (skrivit) ovan.
        Na klar!

        Kommentar

        • martal
          • May 2004
          • 618

          #19
          Hej får man vara med i diskussionen!!
          Känns lite som jag är iblandad.
          Jag kan gärna knyta an till Ökenblommans återkomst vilket inte heller har med guldfiskar/slöjstjärtar att göra.Det utspelar sig nämligen i en öken.Vilket inte är mycket konstigare att prata om än mord i USA.

          PS Någon som har ett förslag på hur många slöjstjärtar man kan ha i ett 200l
          Det här behöver du veta
          www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

          Kommentar

          • nilssonnet
            • January 2004
            • 603

            #20
            http://personal.baker.edu/web2/cdavis09/roses.html
            Där är ett irrelevant spel!

            Nu till huvudfrågan: Snittet ligger på 50 l/guldfisk, men man kan räkna lite lägre med slöjstjärt (brukar inte bli fullt så långa), så en 5-6 borde du kunna ha utan att skämmas alltför mycket (så länge du har tillräcklig pump, byter vatten regelbundet osv).
            Na klar!

            Kommentar

            • martal
              • May 2004
              • 618

              #21
              Jag blir mycket glad av att höra ditt svar!!
              Fast jag undrar vad jag ska göra för det är två olika grupper.En grupp som är större till storleken.Mycket större.
              Sedan var det någon här på Zoopet(tror jag)som sa att man inte skulle ha stora och därför inte så snabba slöjstjärtar med slöjstjärtar som är mer "slimmade" och därför är simmar mer "normalt"??

              PS Förslag på¨fler böcker Deborah Spungen Inte som andra döttrar.
              Handlar om en kille(Sex Pistols) som först dödar sin flickvän och sedan sig själv.
              Utspelar sig i USA på 80talet.
              Det här behöver du veta
              www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

              Kommentar

              • Holmby
                • February 2004
                • 1118

                #22
                Undrar just om lillebror kommer kunna låta nilssonnet få sista ordet..........

                Kommentar

                • martal
                  • May 2004
                  • 618

                  #23
                  Jag tar gärna en dust med Lillebror.
                  Ska man prata makabra saker finns det massor av böcker som är bra.
                  Jag vet inte någonting om boken om Cassie Bernall eftersom jag inte läst den.
                  Men om det är den händelsen jag tänker på så kan jag känna mycket medlidande med den/de som sköt.
                  Någonstans måste ju detta hat/hämndbegär ha uppstått.
                  Men det här är alldeles säkert fel forum för att prata om dom här sakerna!!

                  Vad gör jag åt mitt problem?? 3 slöjstjärtar i 200l och/eller 2 slöjstjärtar i 71l
                  Det här behöver du veta
                  www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

                  Kommentar

                  • Lillebror
                    • June 2004
                    • 55

                    #24
                    <b>Holmby</b>: Det finns två alternativ som jag ser det. Antingen driver denne nilssonnet med mig, vilket han i så fall skickligt lyckats med, eller också lider killen av nedsatt fattningsförmåga. Eftersom han påstår sig vara studerande så är det troligtvis det förstnämnda som gäller.

                    <b>marta</b>: För egen del har jag en slöjjis tillsammans med två mer konventionella guldfiskar av slimmad design. Det fungerar utmärkt, åtminstone i mitt fall, och slöjstjärten har inga svårigheter att ta sin del av maten när det är matningsdags (vilket ju annars är en anledning till att inte hålla dem tillsammans med vanliga guldfiskar).

                    /Lillebror








                    Herren är min herde och mig skall intet fattas...om jag än vandrar i dödsskuggans dal fruktar jag intet ont, ty Du är med mig...

                    Nil Volentibus Arduum - In i döden trogen

                    Kommentar

                    • martal
                      • May 2004
                      • 618

                      #25
                      Tack för svaren :-)
                      Men jag vet faktiskt inte hur jag ska göra.
                      Det får lösa sig efterhand.
                      Jag läser med nöje er munhuggning.
                      Synd om det skulle sluta :-)
                      Det här behöver du veta
                      www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

                      Kommentar

                      • martal
                        • May 2004
                        • 618

                        #26
                        Michelle Morris Om jag hinner vakna
                        Richard Lourie Massmördaren
                        Arto Paasilinna Kollektivt självmord :-)
                        Det här behöver du veta
                        www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

                        Kommentar

                        • nilssonnet
                          • January 2004
                          • 603

                          #27
                          Lillebror: Nu börjar jag bli trött på dig, det verkar som om du inte tar till dig det jag skriver. Jag brydde mig inte om att du hade kopplat guldfiskar till allt det du skrev; nej, jag drev(driver) inte med dig. Jag tyckte helt enkelt att det var makabert att du nämnde ett mord, vilket du gjorde. Vill du att jag ska förklara en gång till, för snart börjar denna upprepning bli löjlig.
                          Na klar!

                          Kommentar

                          Arbetssätt...