vad innehåller blåsorna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zingo_boy
    • August 2002
    • 983

    vad innehåller blåsorna?

    vad innehåller vissa guldfiskars blåsor (sånna där blåser som bubble eyes har t.ex.)
  • martal
    • May 2004
    • 618

    #2
    Fluid vätska alltså!!!
    Förskräckligt avlad avart av slöjstjärt!!!
    Du kan gärna gå in på olika akvariegrossister och kolla.
    Du kan inte ens lyfta upp dom med en håv utan måste ta ur dom ur akvariet (när du gör rent det) med t.ex i en burk för att inte skada vätskesäckarna!!
    Köp den inte!!!
    MVH
    Det här behöver du veta
    www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

    Kommentar

    • zingo_boy
      • August 2002
      • 983

      #3
      vätska förstår jag också, men vad för vätska? sån där vätska som bildas i sår, eller vatten som kommer inte genom "huden" och sen blåser upp en jätte ballong med hjälp av en eldriven pump?

      de kan jag tänka mig, att man måste ta ur dom med en burk, men att man måste ta ur dom när man gör rent, de begriper jag inte.
      den som städar lär väl inte gå där ifrån på en gång, och låta "naturen ha sin gång" och sen påstå att det var ödet som ville att den fisken skulle bli av med sin påse, och på så vis slippa sova sin skönhetssömn.

      vad händer med påsen OM den går sönder?

      Kommentar

      • martal
        • May 2004
        • 618

        #4
        Det är kroppsegen vätska och huden är mycket tunn.
        Vad som händer fisken kan jag bara föreställa mig.
        Vill du ha en sådan fisk tror jag det kan vara svårt att köpa den i Sverige. Som tur är!! :-)
        Det här behöver du veta
        www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

        Kommentar

        • zingo_boy
          • August 2002
          • 983

          #5
          som tur är? för dig kanske det är, men inte för mig. men men, de går, bara man vill.

          Kommentar

          • jackson
            • September 2003
            • 1242

            #6
            Tur för fiskarna, inte tur för dig. Jag håller på fiskarna i detta fall. Varför vill du ha fiskar med sådanna missbildningar som gör dem så sköra? Det finns väl tillräckligt med odlingsformer av guldfiskar utan att man skall behöva "ta till" med missbildningar (eller odlingsformer, om du heller vill) som plågar djuren (eller har potential att plåga djuren, exemeplvis när dessa vätskesäckar i huden går sönder).
            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

            Kommentar

            • zingo_boy
              • August 2002
              • 983

              #7
              därför att jag tycker att dom bara är så "söta" , dessutom så kan jag själv inte göra någonting för att förhindra att dessa fiskar finns. det krävs att alla som har sådana fiskar helt plötsligt blir anti "missbildade" guldfiskar. men de kommer nog inte att hända. så därför så kommer jag att tycka om dom.

              de där lät otrloigt fjortis, men så är det.

              Kommentar

              Arbetssätt...