Skötsel!! Snälla hjälp mig ordenkligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    #31
    Sen skriv inte mer i tråden killen har fått sin chans i gamla trådar. han borde veta vad som gäller.
    Ledsen Mcoist...men det är väl ändå upp till var och en att bedöma. Jag förstår vad du menar, men om folk slutade hugga och istället svarade seriöst och inget mer, så torde de problem som uppstått på dessa trådar snart vara ur vägen.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #32
      den lilla kuben som kjell o CO säljer
      Om du med Kjell menar undertecknad så säljer jag varken akvarier, skålar eller kuber eller ens akvarietillbehör.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Vala
        • April 2004
        • 73

        #33
        Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
        den lilla kuben som kjell o CO säljer
        Om du med Kjell menar undertecknad så säljer jag varken akvarier, skålar eller kuber eller ens akvarietillbehör.
        jag tror att Mcoist menar <b>Kjell & Company </b>(http://www.kjelloco.se/)

        Kommentar

        • Tricella
          • October 2002
          • 1052

          #34
          Vala: Vart står det att "Kjell o Co" säljer sådana prylar som du säger att Mcoist egentligen menade? Jag kan inte finna något som har med akvarier eller kuber att göra överhuvudtaget på den sajten.

          Kommentar

          • Vala
            • April 2004
            • 73

            #35
            Ursprungligen skickat av Tricella
            Vala: Vart står det att "Kjell o Co" säljer sådana prylar som du säger att Mcoist egentligen menade? Jag kan inte finna något som har med akvarier eller kuber att göra överhuvudtaget på den sajten.
            Jag sa bara att jag tror att Mcoist medade Kjell & Company, för jag tror inte att han menade Kjell Fohrman.

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48147

              #36
              Jag sa bara att jag tror att Mcoist medade Kjell & Company, för jag tror inte att han menade Kjell Fohrman.
              Sannolikt är det så, men jag nämnde det för att undvika missförstånd. Nu förstår jag också varför jag idag på förmiddagen hade fått två mail om att de ville köpa kubakvarier från mig - jag undrade var sjutton de fått de ifrån - här är förklaringen.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Gustav
                • February 2004
                • 377

                #37
                Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
                Nu förstår jag också varför jag idag på förmiddagen hade fått två mail om att de ville köpa kubakvarier från mig - jag undrade var sjutton de fått de ifrån - här är förklaringen.
                Är det sant? Låter helt bisarrt... har inte folk mer förstånd? Vilka är det som ville köpa kuber av dig? Eller skämtar du med oss aprillo?
                http://www.svekub.se
                Min Zoon

                Kommentar

                • imported_n/a
                  • May 2004
                  • 61

                  #38
                  Min mamma sa att det var OKEJ att jag kopte fiskarna

                  Kommentar

                  • mohlin
                    • January 2004
                    • 1487

                    #39
                    Snälla Mattias, nu får du hålla reda på vad du säger. Du skrev

                    "Vet du, snodde pengar från mamma och köpte fiskarna och skålen med deras pengar utan att de märkte. Jag ljög om priset och sa att skålen kostade 70kr fast än den kosta 205kr"

                    Om du fick lov att handla så behövde du ju inte smyga med det. Och om nu dina föräldrar inte märker att du stjäler 200:- av dem, så har de kanske tillräckligt mycket för att köpa ett ordentligt akvarie till dig.

                    Kommentar

                    • Tropfrog
                      • October 2002
                      • 8078

                      #40
                      Ursprungligen skickat av Tricella
                      Sen skriv inte mer i tråden killen har fått sin chans i gamla trådar. han borde veta vad som gäller.
                      Ledsen Mcoist...men det är väl ändå upp till var och en att bedöma. Jag förstår vad du menar, men om folk slutade hugga och istället svarade seriöst och inget mer, så torde de problem som uppstått på dessa trådar snart vara ur vägen.
                      Jag tror att det behövs mer än seriösa svar för att såna här trådar inte skall uppkomma. Det kanske också behövs seriösa frågeställare.

                      Nu är jag färdig med pajkastning för denna gången och har beslutat att inte svara i någon av mattias trådar förrän han visar att han tar åt sig av svaren.
                      MVH
                      Magnus
                      min zoon

                      Kommentar

                      • Tricella
                        • October 2002
                        • 1052

                        #41
                        Det kanske också behövs seriösa frågeställare.
                        Givetvis...och att de som frågar tar till sig de råd och svar de får. Men även "vanligen seriösa" kan lägga in frågor som de egentligen vet svaret på själva...och sedan så godtar de inte andra svar som går emot deras uppfattning utan vill "klämma" fram ett svar som passar bättre deras...

                        Kommentar

                        • jarinen
                          • February 2003
                          • 801

                          #42
                          Nu ska vi inte vända på forum iden, att svara seriöst eller avstå måste väl ändå vara de alternativ som ska gälla?

                          Det är väl inte frågeställaren som är här för att behaga "forumrävarna"? Näe passar inte frågan bortse ifrån den!

                          Men det är klart man börjar ju misstänka att en del frågeställare bara är "hoax", oftast nya medlemmar med bristfällig profil, endast anv.namn och provocerande frågeställningar.

                          Men ansvaret kan ju naturligtvis aldrig hamna på frågeställaren!!

                          Oseriösa trådar kvävs om man inte svarar på dem.


                          Mvh Jari

                          Kommentar

                          • mohlin
                            • January 2004
                            • 1487

                            #43
                            Seriös eller inte, grabben är 14 år och vet tydligen inte riktigt hur man uppför sig. (Sorry Mattias att jag pratar om dig i 3:e person.) Är det inte bättre att vi "lite äldre" (alltså, urrk) kan förklara för honom att det är djurplågeri att ha fiskar i skålar, att som man ropar i skogen får man svar, att man inte ska sno pengar av föräldrarna osv. Istället för att beklaga sig över att han inte är seriös. Man lär sig ingenting om inte nån kan förklara.

                            Tant Eva 250 år eller nåt.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              #44
                              Håller med Jarinen i det han skriver, men samtidigt så får ju mattias14 skylla sig själv eftersom hans eget språk riktade mot SERIÖSA svar ibland har varit oförskämt och hans inlägg är motsägelsefulla.

                              Tycker inte heller att att svar som nedanstående och liknande (flera liknande har förekommit) för frågan framåt.
                              "Är det inte bättre att vi "lite äldre" (alltså, urrk) kan förklara för honom att det är djurplågeri att ha fiskar i skålar"
                              Att ha fiskar i skålar är inte djurplågeri på något sätt, däremot att ha fiskar i för liten vattenvolym (som det handlar om i denna fråga) är djurplågeri, men det är definitivt inte samma sak.

                              Är det sant? Låter helt bisarrt... har inte folk mer förstånd? Vilka är det som ville köpa kuber av dig? Eller skämtar du med oss aprillo?
                              Absolut inget skämt.
                              Det står ju också på "Första sidan" vid min och Christians mailadress - "Vi har dock tyvärr inte möjlighet att svara på frågor om fisk eller ditt akvarium. Dessa skall ställas i forumet." - ändå får jag varje dygn 10-15 fiskfrågor via mail (jag deletar dem direkt utan att svara).
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • mohlin
                                • January 2004
                                • 1487

                                #45
                                OK, för liten vattenvolym. Sorry. I detta fallet är/kommer det att bli samma sak.

                                Jag tycker ändå inte att man bara ska sätta sig på höga hästar och säga "oseriös". Är man 14 år så är man. Inte särskilt vuxen vill säga. Så då kanske man behöver lite hjälp.

                                Tja. Det är ju något som går över med tiden...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...