Guldfiskar-tokryck!!!???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gustav
    • February 2004
    • 377

    #16
    Det där med att den ena trycker omkring den andra låter som typiskt lekbeteende. Det är ju någorlunda rätt säsong för det nu också. Precis så höll mina på nyligen och vid denna lek skadade den ena ögonen. Hanen försöker stimulera honan genom att knuffa henne på magen och föröker putta in henne i växter eller annat där hon kan lägga sin rom.

    Sulans fiskar låter som typiska stressade fiskar. De är förmodligen konstant under stress och blir därför ännu mera skärrade när någon kommer i närheten. Det är förstås inte helt klart varför, men min gissning är fortfarande på vattnet, och då temperaturen eller kvalitén, precis som Kramfors skriver. Det kan förstås vara något annat, men det verkar vara det vanligaste problemet. Och sen skall ju guldfiskar verkligen inte vara skygga, för då tycker jag det känns som något helt klart är fel. Det skall bra mycket till för att jag ska skrämma up mina firrar. De skrämmer mig bra mycket bättre när de kommer o nyper mig i fingrarna eller nyfiket försöker simma in i vattenslangen vid vattenbyte
    http://www.svekub.se
    Min Zoon

    Kommentar

    • martal
      • May 2004
      • 618

      #17
      Jag kom just på det när jag hade skrivit och skickat iväg det.)Det ända som inte stämmer är att det är oerhört stor och tjock ock läser man om skillnade på hanar och honor ska hanarna vara något smalare.fast den är totalt orädd.Flyttar sig inte ens när jag stoppar ner tappningsslangen i akvariet.
      har faktiskt frågat efter javamossa på djuraffären men dom blev helt klart sura!!?Fanns inte!!
      Varför jag inte tror på vattenkvalite är för att jag har haft så mycket olika vattenkvaliteer.Dom har fått vara i små akvarium 7liter/fisk rekomendation från djuraffären!Utan pump utan filter i så skitigt vatten att man knappt såg fiskarna.Ändå har dom vuxit varit lugna,simmat omkring och lyft och vänt på stenar. :-)
      Det här behöver du veta
      www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

      Kommentar

      • Sulan
        • October 2003
        • 105

        #18
        Nu beter dem sej inte så mycket tokiga som för nån dag sedan. E mycke lugnare som de brukar vara. Innan va det en av de som inte alls betedde sej som de andra utan simmade dit jag stog. Så det va nog inte så farligt eftersom de har gått över.
        Tror inte alls de är stressade som nån skrev men jag e ju ingen expert.
        Lättare hade varit om de kunde prata ;o)!!!

        Kommentar

        Arbetssätt...