Hur ska jag sköta mina fiskar? Hjälp!!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #91
    Om inte Jackson var tydlig nog i sin förklaring i hur dina slöjstjärtar kommer att må i skålen så kan vi säga så här.... För att simulera fiskarnas liv i en trång skål, med dålig filtrering och syresättning så kan du simulera detta med dig själv...
    Stäng in dig i en garderob.... utan toalett... och andas genom ett sugrör... Känn efter om det är ett liv du skulle vilja leva... eller utsätta dina djur för...
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • Luddevig
      • December 2003
      • 41

      #92
      Jag är själv nybörjare Mattias... Har ett 50 liters kar med neontetror och Platy. Från början hade jag tänkt mig mycket mer firrar men tav vare medlemmarna på Zoopet fick de mig att förstå att firrarna skulle må dåligt. Mina firrar trivs utmärkt. ( 8 neonisar och 3 platy ) i sitt 50 liters. Så LYD råd Mattias och inse faktum.
      Skippa skålen eller guldfiskarna. Personligen hade jag bytt guldfirrarna mot 3 guppy. Vackra och roliga. Och de kommer trivas bättre än guldfirrarna om du sköter din skål.

      Har du sett guppy i verkligheten? Annars tycker jag du ska ta en titt på dom och ta en funderare. Eftersom du själv säger att du ej har råd att byta akvarium så återstår jag bara att skippa guldfiskarna. MEN:
      Du kan ha något annat i den! Den text jag skrivit har skrivits många gånger innan men eftersom du är så envis skriver jag ett inlägg.

      Du har lärt dig en läxa.
      Om du nu byter guldfirrarna mot guppy så läs om dem innan här på Zoopet och i böcker för att ge dem så bra livsmiljö som möjligt.

      Tack för ordet och hoppas du förstår! Mvh Ludde

      Kommentar

      • imported_n/a
        • May 2004
        • 61

        #93
        Tant Nancy, det var jävla dåligt sagt utav dig!! Gör det själv!

        Djur är INTE människor!!

        Och ni andra, bry er inte vad jag gör. Jag ska köpa nya fiskar hela tiden även om dom dör! Skiter i vad som händer.. angår inte er.. FATTA!!!

        Kommentar

        • Bubblan89
          • November 2002
          • 1220

          #94
          Kanske inte det... Men djur kan väll må dåligt för det. Tror inte du att de också lider kanske?

          Snacka om att vara oseriös!

          Såna som du borde inte få ha något djur över huvud taget

          Kommentar

          • Gud bevare Tsaren
            • April 2004
            • 276

            #95
            Nej, Mattias14, du har rätt i att fiskar inte är människor och att ordet "älska" därför är alldeles för starkt. Men man kan tycka om sina fiskar, innerligt hålla av dem och sörja för deras bästa.

            Det gör inte du och därför borde du skaffa dig en annan hobby, något som inte har med levande djur att göra.

            Bästa hälsningar,

            /Gud bevare Tsaren

            Kommentar

            • Bubblan89
              • November 2002
              • 1220

              #96
              Ja du skulle kanske börja samla på frimärken ?

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #97
                Låser tråden eftersom den börjar spåra ur totalt
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                Arbetssätt...