kön på pakistanbotia???????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Turbo
    svarade
    ok, min stora pakistanbotia hatar de två mindre.. fast det är klart, han är ju lite socialt missanpassad.

    Lämna en kommentar:


  • Bubblan89
    svarade
    Hej!
    Jag har två stora pakistanbotior som är ca 11 cm.
    För inte så länge sedan köpte jag en till (pakistanbotior är ovanliga i zoo affärerna här där jag bor) den är ca bara 5 cm. Men de kommer bra överens.
    Alla mina är hanar, jag har inte lyckas få tag i någon hona än.
    Hanarna är lite röda på munnen och skäggtömmarna.
    Mvh/ Sarah

    Lämna en kommentar:


  • Turbo
    svarade
    *yeah*
    Nu köpte jag två pakistanbotior till, men de är jättesmå. Den stora pakistanbotian som jag visat bilder på kommer inte så bra överens med de mindre, han bara jagar ut dem ur hans grotta, men de försöker gång på gång få vara med honom/henne (jag har flera gömställen)

    Tror ni de vill softa tillsammans när de små vuxit lite mer? (min gammla botia har som sagt varit ensam länge, han kanske har vant bort sin stim-vilja)

    Lämna en kommentar:


  • Turbo
    svarade
    ok, *smisk smisk*
    Men ärligt talat, hur många pakistanbotior får det plats i ett 150l 98x40x40?

    känns som det kan bli ganska överfyllt.
    (trvis inte en t.ex en hona bättre med en hane än med en till hona?)

    Lämna en kommentar:


  • feb
    svarade
    Ursäkta, smiska mig gärna, min beskrivning om huvudform gäller praktbotian inte pakistanbotian, läste och tänkte fel.

    Lämna en kommentar:


  • feb
    svarade
    Har hört att hanen har något rundare huvudform eller rättare sagt pannan eller vad det heter på fisken är mer rundad, medan honan är mer platt, fast det är svårt att se skillnad på könen. Vilken vits är det förresten, när de är så svårodlade i avariet. Håller med Guy, köp ett gäng till henne så ska du få se på andra bullar.

    Lämna en kommentar:


  • Turbo
    svarade
    jag tror det blir väldigt trångt i mitt akvarium med så många botior.. men jag har hört att röd mun och nån röd fena ska kännetecnka pakistanbotians kön, samt att formen "glad mun" "ledsen min" motsvarar hane eller hona, men för att vara på den säkra sidan skulle jag vilja att någon kanske ser vilket kön det faktiskt är.

    Lämna en kommentar:


  • Guy Palm
    svarade
    Vad jag vet så kan man inte se skillnad på könen på Pakistanbotia, men det spelar mindre roll eftersom den är nästan omöjlig att odla i akvarium. Köp till 4 - 5 st så blir de glada eftersom alla Botior är stimfiskar.

    Guy

    Lämna en kommentar:


  • Turbo
    svarade
    kolla in min nya closeup bild.. gansa tydlig på nosen..

    Lämna en kommentar:


  • Turbo
    svarade
    ok..

    Lämna en kommentar:


  • Conny_B
    svarade
    skulle tro att det är en liten flicka du har där .
    hanen brukar vara röd kring munnen eller lite på hakan .
    men det är lite svårt att se på dina bilder .

    Lämna en kommentar:


  • Turbo
    startade ett ämne kön på pakistanbotia???????

    kön på pakistanbotia???????

    Hej!!!!
    jag måste veta, om någon där ute kan tyda könet på min pakistanbotia. Den har varit ensam jättelänge, och jag vill hur gärna som helst skaffa en kamrat av motsat kön. Men vilket kön ska jag köpa till honom/henne?

    Om det är någon där ute som tror sig se vilket kön min pakistanbotia har! skriv!!!!

    bilder på min firre:
    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=197231&gid=197555
Arbetssätt...