hur ser man de??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bea92
    • April 2004
    • 35

    hur ser man de??

    Hej!
    Hur man ser när slöjstjärtar leker?? (asså när dem sprider rom och så)??

    Hur gamla är dem när dem leker för första gången??
    Hur ser romen ut när dem e färdiga??

    Tack på förhand....!
    MvH Bea...!

    Har ett 66,15 Liters akvarium.(utan vatten) och i det "akvariumet" har jag två st sibiriska dvärghamstrar. Ena heter
    Shadows och den andra heter Rocky.
    dem e mina små dammtussar
  • mats41
    • February 2004
    • 593

    #2
    Dom brukar vara rätt stora när dom leker och ditt akvarie är för litet just nu,har sätt när en kompis till mig tar in fisken från sin ute damm i sitt stora akvarie då brukar leken sätta i gång.
    Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

    Kommentar

    • Bea92
      • April 2004
      • 35

      #3
      Asså jag vte att mina inte börjar leka ännu men jag vill veta hur det ser ut när dem gör det så att jag e berädd
      Har ett 66,15 Liters akvarium.(utan vatten) och i det "akvariumet" har jag två st sibiriska dvärghamstrar. Ena heter
      Shadows och den andra heter Rocky.
      dem e mina små dammtussar

      Kommentar

      • Gustav
        • February 2004
        • 377

        #4
        För det första krävs det givetvis att du har en hane och en hona, vilket kan vara svårt att veta till de faktiskt leker. Hanar kan bli mogna från 1 års ålder, men förmodligen lite senare, kanske 2 år. Honor blir mogna vid ca 3 års ålder.

        När de leker jagar hanen honan och "buffar" henne på magen. Rommen är små kulor som sprids i akvariet. Om rommen eller föräldrarna inte flyttas till ett nytt akvarium kommer de äta upp alltihop.
        http://www.svekub.se
        Min Zoon

        Kommentar

        • Bea92
          • April 2004
          • 35

          #5
          okej tack för svaret!

          MvH bea,nemo,nina och nikko.....
          Har ett 66,15 Liters akvarium.(utan vatten) och i det "akvariumet" har jag två st sibiriska dvärghamstrar. Ena heter
          Shadows och den andra heter Rocky.
          dem e mina små dammtussar

          Kommentar

          Arbetssätt...