Hur mycket mat ger ni?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • martal
    • May 2004
    • 618

    #16
    Hej Jag tror gillarPutte driver med oss.
    Ingen slöjstjärt lever på 3-5 flagor per dag.Inte speciellt länge i alla fall!!Även om dom kan klara sig utan mat i upptill 10 dagar.!!
    Det här behöver du veta
    www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

    Kommentar

    • Vala
      • April 2004
      • 73

      #17
      Ursprungligen skickat av marta
      Hej Jag tror gillarPutte driver med oss.
      Ingen slöjstjärt lever på 3-5 flagor per dag.Inte speciellt länge i alla fall!!Även om dom kan klara sig utan mat i upptill 10 dagar.!!
      han driver nog inte med oss. jag fick själv samma råd när jag köpte mina 2 slöjstjärtar. jag bad honom visa hur mkt jag skulle ge, och han tog upp 2-4 flingor och sa att det skulle jag ge en gång om dagen, inte mer. men jag frågade som tur var här i tråden på zoopet och nu får de mat 3 ggr om dagen, lite olika foder varje gång. jag har också hört rådet att om man köper en ny fisk så ska man inte mata på 3 dagar. jag vet dock inte vad det ska vara bra för.

      Kommentar

      • Gustav
        • February 2004
        • 377

        #18
        Att man inte skall mata nya fiskar på ett par dagar beror nog mest på att nya fiskar är stressade och inte äter så bra (gäller inte alla fiskar) och då kan överbliven mat förpesta vattnet.
        http://www.svekub.se
        Min Zoon

        Kommentar

        • the flerp
          • May 2004
          • 14

          #19
          på tal om mat...en av mina guldisar (nico)äter direkt ur handen om man håller t.ex en pellets vid ytan med fingrarna!!! gör era guldisar oxå det? nico blir nämligen alldeles tokig så fort han inser att det är matdags när man närmar sig akvariet ibland! han, fleppe och slöjisen nemo (som oxå äter direkt ut handen i bland) gör massa konster i vattnet, de är riktigt akrobatiska! de har hela plytet(huvudet)ovanför ytan ibland med öppen mun! jag försöker variera kosten i den mån det är möjligt, det är ju superviktigt för att de ska må bra :o) och varje lördag får de lördagsgodis :o) lagom till sverige-matchen ikväll (som de givetvis följer från sitt smart placerade akvarie nära tv'n) ska det få sig nåt gott, kanske nån typ av räkmix :o) Även Birger Brosa och Bullen ska få nåt extra gott, även fast de dessvärre inte har tillgång till tv eftersom deras kar står i ett tv-fritt rum :o)

          birger brosa och bullen ser föresten ut såhär om nån undrar,de är små slöjisar!

          http://www.zoonen.com/res/user/213689/galleri/213732/fisk2_orig_SE.jpg

          och som vanligt...så hälsar de till alla här på forumet! (en särskild hälsning från Birger Brosa till Lenmars fisk Fiffi!)

          ciao!
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=213689

          Kommentar

          • Gustav
            • February 2004
            • 377

            #20
            Jo, mina har börjat bli allt mer tokiga. De plaskar i vattnet och härjar omkring, allt för att jag skall ge dem mat. Har handmatat en av dem, men har bara gjort ett par försök. Om jag försökte lite oftare skulle de säkert lära sig äta ur handen jämt, på bara ett par dagar. Magen till matvrak finns knappt...
            http://www.svekub.se
            Min Zoon

            Kommentar

            • matzen
              • February 2004
              • 608

              #21
              Jag ger mina fiskar mat en gång om dagen. Dels räkmix till mina malawis och dels olika sorters flingfoder.
              To be or not to be a cichlidlover that´s no question

              Kommentar

              • Lenmar
                • February 2004
                • 6154

                #22
                Flerpen: Fiffi ler generat och tackar medans Gullan står brevid och känner sig förorättad, hon är minsann skönheten i deras värld.
                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                Kommentar

                Arbetssätt...