Siamesisk algätare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dean87
    • January 2004
    • 70

    Siamesisk algätare

    Blir dom agresiva om man inte har mer änn 1 i sitt akvarie?? allts åjagar dom andra fiskarna?
    Mvh. Dean
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Nej.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Dean87
      • January 2004
      • 70

      #3
      okej
      Thx
      Mvh. Dean

      Kommentar

      • skr
        • December 2002
        • 267

        #4
        Öh, Azur var det inte du som för ett tag sedan berättade om din terrorist-siamensis som hade som favoritsysselsättning att spöa alla dina andra fiskar?
        Dean87: även om de inte blir aggressiva så trivs de inte ensamma, eftersom de är utpräglade stimfiskar. Det som står i artbeskrivningen här på zoopet är fel och bygger (tror jag) på en gammal förväxling.

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Nja, den spöade inte andra fiskar, utom otocinclus, som den trodde var andra siameser. De försökte simma ut genom glaset 24 timmar om dygnet, och resterande 10 timmar per dygn tokjagade de varandra (och otocinclus) och en efter en hoppade ut. När det väl var bara en siames kvar blev det mycket lugnare i akvariet. Den verkade trivas mycket bättre ensam, om sanningen skall fram.
          Just nu har jag två siameser, och de verkar trivas ihop, men de är fortfarande väldigt små, bara runt 5 cm. Misstänker den större jagar ut den mindre när de blir könsmogna.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • fiend
            • October 2002
            • 1162

            #6
            Min erfarenhet av siamesen är att mina 5 trivdes som fisken i vattnet och simmade runt dygnet runt och hade hyss för sig

            Mvh Fredrik
            » 720L Sydamerika » 450L Centralamerika » 40L Karantän
            http://www.fiend.nu
            http://www.umea.akvarieforening.se

            Kommentar

            • skr
              • December 2002
              • 267

              #7
              Mina äldsta är runt sex år gamla och trivs bra tillsammans. Man ser dem sällan långt ifrån varandra, och de slåss inte, annat än om mat någon gång. Fattar inte att det kan vara sån skillnad, men det har jag ju sagt förut.

              Kommentar

              Arbetssätt...