Botia striata - hva spiser de ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anne Grete
    • January 2004
    • 94

    Botia striata - hva spiser de ?

    Pga. snegler i akvariet så kjøpte jeg 3 stk. Botia striata for 3 uker siden. Sneglene har jeg ikke sett etter dette. Men spiser de ikke annen mat også ? På disse tre ukene har jeg ikke kunnet observere at de har spist av det utlagte foret. De farer imidlertid rundt og leter etter mat ( ? ) dagen lang - men kan svømme rett forbi / ligge og hvile ved siden av fortabelettene. Nå må jeg jo tilføye at de i all hovedsak er blitt foret etter at akvarielyset er slått av på kvelden - og da er det jo ikke helt enkelt å se... Men for å sjekke så har jeg også prøvd å fore på dagtid, men da er de kanskje mette ?

    Ellers så kan jeg jo tilføye at fiskene virker livlige og friske - men kanskje noe skye - i allefall sammenlignet med praktbotiaen ( som går i et annet kar ).
    "Uvitenheten er et drivhus hvor de skrekkeligste blomster gror "
    ( Lars Saabye Christensen )
  • mats41
    • February 2004
    • 593

    #2
    Alla botier vill ha frysta mygglarver och fodertabletter.
    Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

    Kommentar

    • Anne Grete
      • January 2004
      • 94

      #3
      Frosne mygglarver var populært ! Og jeg fikk for første gang se mine Botia striata spise.. :-) Takk for godt og virksomt råd ! Men noe annet enn snegler må de ha ha inntatt i løpet av disse tre ukene ??? Jeg kan ikke tro annet enn at en fisk som knapt har spist i løpet av en slik periode ville vise ulike tegn på at den ikke hadde det bra..
      "Uvitenheten er et drivhus hvor de skrekkeligste blomster gror "
      ( Lars Saabye Christensen )

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        nej mina ätar algtabletterna till malarna med förtjusning,.. alla mina sniglar frodas och mår bra...
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        Arbetssätt...