Sjuk Kuhlii ål?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • March 2004
    • 13

    Sjuk Kuhlii ål?

    Hej.
    En av mina Kuhlii ålar (Pangio kuhlii) har blivit alldeles vit längs hela ryggen. Det ser nästan ut som om den har krupit under något och skrapat ryggen, men det ser inte sårigt ut. Är det någon som har något förslag vad det kan vara och vad som behöver göras? Tyverr har jag inte lyckats ta en tydlig bild på det men fortsätter att försöka.
    Den lille krabaten verkar inte lida av det. Den är aktiv och kelar med de andra.
  • scoooob
    • July 2003
    • 102

    #2
    Hej hej!
    Jag har en Kuhli som ser likadan ut. Den har sett ut så väldigt länge, kan faktiskt inte minnas sen när. Mina två andra Kuhli ser inte ut så och de andra fiskarna verkar inte lida på något sätt så jag tror nog inte att det är något farligt.

    Kommentar

    • Bubblan89
      • November 2002
      • 1220

      #3

      Hej!
      En av mina ser också ut så.
      Den var så redan när jag köpte den. Kanske har den blivit biten och mobbad av en annan fisk i akvariet??
      Min mår ialla fall hur bra som helst och jag tror inte att det är någon fara att de är lite vita på ryggen. Det är väll ett slags ärr fast på en fisk

      Kommentar

      • Lucia
        • April 2004
        • 21

        #4
        Jag har nästan det men en av mina kuhlisar är liksom gråvit över hela kroppen, men han mår ändå bra.

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #5
          VARNING!!!
          Exakt så såg min döda ål ut när jag till slut hittade honom;Fläckvis vit!!
          Kolla vattnet!!
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • imported_n/a
            • March 2004
            • 13

            #6
            Ålen har börjat att få tillbaka sina färger på ryggen. Det verkar som om det var något tillfälligt bara.

            Vad ska jag titta på för värden på vattnet? pH, KH och nitrit är bra.

            Kommentar

            • scoooob
              • July 2003
              • 102

              #7
              Hördu Lenmar. Fiskar har en tendens att kunna bli fläckvis vita när döden inträder.

              Kommentar

              Arbetssätt...