Hjälp med beteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Haddirajan
    • October 2020
    • 10

    Hjälp med beteende

    Kolla in detta. Köpte barber för jag troddde de skulle vara lugnare än malawi. Så sker detta, vad gör dom?

    Senast redigerad av Haddirajan; 29 October 2020, 16:56.
  • cambru

    • September 2008
    • 209

    #2
    I mina ögon ser det ut som vanligt beteende hos purpurhuvudsbarber. Du verkar ha ett överskott av hannar som uppvaktar den enda (?) honan och jagar undan rivaler.

    Kommentar

    • Haddirajan
      • October 2020
      • 10

      #3
      Aha, tack för svar. Är det samma i barbvärlden att hannarna färgar ut vid dominans?

      Kommentar

      • Haddirajan
        • October 2020
        • 10

        #4
        Köpte två till idag, och hoppas att det är damer. Vill ha frid i brunstbaljan.

        Kommentar

        • cambru

          • September 2008
          • 209

          #5
          Enligt min erfarenhet mörknar hannarna när de etablerat sig i karet men det kan förståss bero på att de då börjar sin "jakt". Det är en så otroligt vacker barb!

          Kommentar

          • Haddirajan
            • October 2020
            • 10

            #6
            Jag håller med, otroligt fina. Men då de ställer med rätt mycket jävulskap för tillfället så är de billiga.
            Käkade i grupp upp en körsbärsräka häromdagen. Mobbade ut ena nya damen (största exet i karet) ikväll så hon står och flämtar vid bakväggen och matvägrar.
            Just nu är jag sugen på att spola ner dem och köra snällare varianter, typ nätbarb. Har fem såna nätbarber, och de badar mest och skapar inget drama. Får se om gammelpaddan lever imorrn (nyast i karet, men oslagbart störst)

            Kommentar

            Arbetssätt...