Panda-slöjstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vala
    • April 2004
    • 73

    #16
    Jag köpte nyligen en "blue oranda", den är jättegullig. Den är dock mer silvrig än blå. Den har guldiga fält på ryggen och huvudet. Den har även lite bubbligt huvud ungefär som red cap orandas.

    Jag köpte den på zoogiganten i Lomma utanför Lund (i skåne). Kanske lite långt att åka för att köpa en fisk. Den kostade 40 kronor. De har för övrigt ett bra utbud på både söt- och saltvattensfiskar och tillbehör.

    Tråkigt nog så upptäckte jag för några dagar sen att den och min teleskopfisk fått vita genomskinliga beläggningar på kroppen, mer koncentrerat till vissa ställen, typ magarna. Jag har haft i 2 matskedar salt i mitt 20-litersakvarium nu. Någon som har råd på vad jag ska göra annorlunda eller göra ytterligare?

    Kommentar

    • Gustav
      • February 2004
      • 377

      #17
      Jo, Blå orandor är betdligt mer silvriga än de är blå... helst skall de väl även vara unisont färgade, med enbart silver o blått. Alla Orandor skall ha utväxt på huvudet samt ryggfena, annars är det inte Orandor.

      Jo det blir lite långt att kajka till Lund tyvärr, emn tack för infon.

      Svarade på frågan i ditt andra inlägg. Kom ihåg att det inte är alls bra att medicinera om man inte vet att man har rätt medicin. Medicin kan ibland vara lika skadligt som sjukdomarna i sig, samt att det skadar bakterier m.m. i akvariet och innehåller det antibiotika kan det göra bakterier resistenta mot framtida medicinering.
      http://www.svekub.se
      Min Zoon

      Kommentar

      • Vala
        • April 2004
        • 73

        #18
        Jo jag vet, jag skulle aldrig göra någonting som jag inte kollat upp noggrannt innan. Jag tog med mig alla fiskar jag äger (4 st) i ett förflyttningsakvarium till min djuraffär och det var de som rådde mig till att göra som jag gjort. Den kan det ju hända att de gett mig felaktiga råd, men det är inte lätt att avgöra när det är första gången fiskarna blir sjuka. Tilläggas bör att jag gjorde vattenbyten mellan medicineringarna.

        Kommentar

        Arbetssätt...