Silver flying fox?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hans & Greta
    • March 2019
    • 30

    Silver flying fox?

    Hej,

    jag skulle köpa siamesiska algätare idag men jag tror att jag kom hem med Silver flying fox. Mejlade butiken som sa att det är silver Siames. Jag har aldrig hört talas om den men enligt butiken så är det den bästa algätaren.

    Har ni hört talas om silversiames? Om det nu är som jag tror, silver flying fox så undrar jag över deras temperament? Jag vill ha fredliga fiskar i mitt akvarium.

  • stefant
    • January 2009
    • 783

    #2
    Här på Zoopet står att silver flying fox är fredlig mot andra arter men kan vara aggressiv mot andra av samma art. Kan du länka till en bild på din fisk?

    Kommentar

    • Hans & Greta
      • March 2019
      • 30

      #3
      Jag fruktansvärt teknisk okunnig. Den ser precis ut som en silver flying fox. De har nu bott hos mig i en vecka. Det verkar vara en snäll fisk

      Kommentar

      • stefant
        • January 2009
        • 783

        #4
        Men ja då är det väl en sådan då! Det var ju förvirrande att kalla den silversiames.

        Kommentar

        • Hans & Greta
          • March 2019
          • 30

          #5
          Jag kan inte hitta ngn info om silver flying fox här. Jag har endast hittat amerikanska sidor med info. Vet du om det är en egen art eller om den är en släkting till flying fox?

          Kommentar

          • stefant
            • January 2009
            • 783

            #6
            Här https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1742 finns Zoopets sida som är tillgänglig för Goldmedlemmar

            De tillhör samma familj men olika släkten
            Senast redigerad av stefant; 06 October 2019, 11:52.

            Kommentar

            Arbetssätt...