Zebrafisk med slöjfenor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ShadowDawn
    • August 2003
    • 313

    Zebrafisk med slöjfenor

    Såg en zebrafisk i en akvarieaffär idag som hade jättelånga, säkert 2,5cm långa framfenor.
    Är det något vanligt?
    Är det fler som sett detta, eller är den en "one-of-a-kind"?
    Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!
  • tep
    • March 2004
    • 77

    #2
    Det finns att få tag på, men de flesta akvarister tycker att det är så fullt och att fiskarna blir så hämmade av det så få butiker tar in det. en och annan kan dock följa med när butikerna får sin fisk.
    tep

    Kommentar

    • nilssonnet
      • January 2004
      • 603

      #3
      Min sambos lillasyster har en zebrafisk som ser ut så, ser väldigt ståtlig ut, med tanke på att den simmar i ett 30 l akvarie... :o)
      Na klar!

      Kommentar

      • Theriss
        • April 2003
        • 66

        #4
        För tio år sen eller nåt hade jag ett stim med såna sebrafiskar. Tyckte dem var fina men har knappt sett några sen dess.
        *Sophie*

        Kommentar

        • Theriss
          • April 2003
          • 66

          #5
          Fast det var inte bara framfenorna, tror det var alla fenorna som var långa...
          *Sophie*

          Kommentar

          • killimilli
            • November 2003
            • 98

            #6
            såg sådana leopard danio med jätte långa fenor...hur kommer det sig att de ser ut så där? Är det medvetet framavlat, vilket jag antar eller?

            Kommentar

            • Mcoist
              • May 2003
              • 296

              #7


              Hade ochså sjölzebra för en 7-8 år sedan har inte heller sett sådana sen dess.

              Mina hade slöj på alla sina fenor och blev lite större än dom vanliga zebrafiskarna får faktiskt påstå att mina var riktigt fina hade kunnat tänka mig sådana idag.

              MEN en sak som kan påverka att det inte fins några idagsläget kan vara (Mina egna spekulationer) alla mina honor som jag hade blev romfyllda som vanliga zebra men dom kunde inte släppa sin rom vilket gjorde att fiskarna dog pågrund av förstoppningen.
              Alla mina honro dog på det viset vilket kan ha varit en missbildning som man fått på köpet vid aveln vet inte om det bara var mina exemplar som blev sådana har liksom aldrig sett sådana senn dess så jag har inte kunnat prova med fler men tycker det verkar konstigt att 100% av ens honor har samma fel.

              Någon annan som haft liknande problem.

              Kan även vara som hos svärdbärare där hannen inte kan befrukta sina honor pågrund av sina deformerade fenor där man måste ha en vanlig svärdbärar hanne för att befrukta en sjöjhona vilka ochså ibland kan vara sterila.
              4st 375L Malawi,Tanganika, 2st 98L malawi + en bunke yngelburkar.
              1st 540L som skall limmas och repareras.

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

              Kommentar

              • zdybnet
                • December 2003
                • 406

                #8
                Jag har 10 st sanna med (tycker jag iallafall) langa fenor. Jattefina ar de.
                //Karro & Johan

                Kommentar

                Arbetssätt...