Hur många Kuhlii ålar i ett 60liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • embl
    • July 2018
    • 38

    Hur många Kuhlii ålar i ett 60liters

    Som det står har jag tankar på att köpa en eller två Kuhlii ålar men undrar om dom kommer måbra. jag vilj ju deras bästa så hur många kan man ha i ett 60L akvarium med gömställen och växter.
    Mvh Emil
  • Stahl
    • June 2018
    • 333

    #2
    Dessa trivs helt klart bäst i små stim på 5-6 individer och de blir också ganska stora, 11cm. Så osäker på hur bra de är för ett 60 liters akvarium.

    Har man färre så blir de skyggare och gömmer sig mer i sanden.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Skulle också satsa på 5-6 st.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • embl
        • July 2018
        • 38

        #4
        Tackså ycket får nog köpa ett nytt akvarium då men kan man bara ha en hanne uttan honor (alla fiskar) tänkte då satsa på en Kakadua ciklid men vill inte ha ungar tänker att det behövs en störa tank då.
        Mvh Emil (NYBÖRJARE)

        Kommentar

        • Soffan74

          • March 2017
          • 158

          #5
          Har ett gäng Kuhli i mitt 100 nu. Ska byta till ett 200 under min semester.
          Mina Kuhli har en förkärlek att vara i mitt Eheim innerfilter. Varje gång man städar det, så är det någon Kuhli där. Nu har jag satt en bit nylonstrumpa runt pumpen, så nu kan de inte gå in där. Brukar dock hitta räkor där...

          Kommentar

          • Soffan74

            • March 2017
            • 158

            #6
            Ursprungligen postat av embl
            Som det står har jag tankar på att köpa en eller två Kuhlii ålar men undrar om dom kommer måbra. jag vilj ju deras bästa så hur många kan man ha i ett 60L akvarium med gömställen och växter.
            Mvh Emil
            Kuhli vill vara flera, minst 5-6 st

            Kommentar

            Arbetssätt...