Hej!
Mina fiskar har betett sig väldigt lustiga ett tag och det har flera gånger legat något konstigt skum i akvariet, ganska ofta direkt efter vattenbyten och jag har inte haft någon aning om vad det varit.
Skulle precis börja göra vattenbyte och upptäcker små små små ägg bland växterna! Detta fick mig att inse att det här skummet troligtvis är efter deras lekande och att det är därför de har betett sig så konstigt den senaste tiden men nu är frågan: vad gör jag med äggen? Vet att de gärna äter upp dem själva om man inte flyttar på dem
Jag skulle kunna ställa upp en liten back med en luftdriven pump jag har liggandes efter mina guppyförsök men då måste jag flytta växterna ifrån akvariet och då blir det väldigt kalt och tråkigt för fiskarna då de får det alldeles kalt. Kan jag överhuvudtaget flytta äggen?
Var inte beredd på det här då jag hört att guldfiskar ska vara svårlekta och har ingen aning om när detta skedde då det legat skum i akvariet ett antal gånger nu men har tidigare inte upptäckt några ägg