Mina Galaxy Rasbora dör

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NannaB
    • April 2017
    • 6

    Mina Galaxy Rasbora dör

    De senaste 6 dagarna har jag hittat en ny död Galaxy varje morgon och jag vet inte vad det är för fel. Jag har kollat vattnet och det är lite mycket nitrat, det verkar inte som att de gillar maten så mycket och jag har kanske också gett lite för mycket. De får Tetra Rubin och TetraMin, inte samtidigt dock. Men det ligger ofta kvar länge och de verkar spotta ut det igen när de äter det.
    Kan det verkligen vara så att de är så kräsna att de hellre dör än att äta?
    De verkar inte sjuka, men en ligger uppe vid ytan under dagen och sen morgonen efter är han död.

    Är det någon som kan hjälpa mig med vad jag gör för fel?
    Jag vill ju så gärna ha kvar dem.
    Alla andra verkar trivas och jag har till och med små nya räkbebisar.
  • Haloumi
    • November 2016
    • 59

    #2
    Provat att ge dom frysfoder såsom cyclops? Mina älskar det.

    Kommentar

    • NannaB
      • April 2017
      • 6

      #3
      Tack så mycket, jag har redan gett dem första gången, det verkade vara succes
      Hoppas nu att ingen mer dör.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Galaxydanio (trots handelsnamnet är det ingen rasbora, utan en danio) verkar som sagt vara mer förtjust i levande/fryst foder, än torrfoder. Har aldrig haft några problem med de galaxydanio jag har haft, men jag brukar mest mata med frysfoder. De är ju små, med små munnar, så för stort/hårt foder har de nog svårt att få i sig, om de inte kan finfördela det själva.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...