Kuhliiålarna har fastnat i vinkelvolten!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Embla79
    • February 2017
    • 87

    #46
    Den ser ut som vanligt vad jag kan se. Inte magrat eller blivit tjock, eller nåt annat fysiskt. Men den har hållit upp huvudet mycket och andats häftigt med munnen öppen. Men nu är den som sagt lite piggare.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #47
      Kan ju ha varit att den rotat ovanligt mycket i sanden, och kanske blivit andfådd Du får hålla koll, tyvärr är det nog inte mycket att göra åt. Om det inte är fler som beter sig konstigt, eller andas häftigt, så är det nog inget fel på vattnet, eller nå'n sjukdom som du behöver/kan medicinera mot. Du kan testa att hälla i lite salt (utan jod).
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Embla79
        • February 2017
        • 87

        #48
        Nej, precis, det var det jag misstänkte. Känns inte som det är nåt som smittar, peppar peppar. Ok, kanske får testa med salt då. Tack för tipset. Jo, den har ju faktiskt rotat väldigt mycket.

        Kommentar

        • Embla79
          • February 2017
          • 87

          #49
          Han ligger för sig själv under en sten nu medan de andra snurrar i vinkelvolten. Men han andas inte så häftigt nu. Och fram till nu har han bökat runt på botten.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #50
            Håll koll så att fler inte visar samma symptom. Ett vattenbyte, och salt skadar inte
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Embla79
              • February 2017
              • 87

              #51
              Och jag som skulle njuta av att ha akvarium haha.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #52
                Hehe, tja, som med alla husdjur så blir man ibland orolig när de beter sig konstigt, men för det mesta är det kul
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Embla79
                  • February 2017
                  • 87

                  #53
                  Ja, så är det. Jag undrar lite om de är halvblinda också. Haha, de har så små ögon, och nu ikväll var det en som körde rakt på guramin som satt och åt. De blev lika förvånade båda två De påminner om mullvadar med ögonen och alla spröt runt munnen.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #54
                    Ja, de använder ju spröten för att leta mat, så synen är väl inte så viktig för dem
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Embla79
                      • February 2017
                      • 87

                      #55
                      Nej, så sant. Men att de var så blinda hade jag inte trott

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #56
                        Hehe, tja, mullvadar har ju heller ingen vidare syn Kuhliis verkar i alla fall bli mindre skygga om man har en grupp, så även om de inte ser varandra så bra, så är de nog rätt medvetna om varandra.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Embla79
                          • February 2017
                          • 87

                          #57
                          Haha, nej precis. Nu förstår jag varför de kör på allt och alla hela tiden! Jag har trott att de helt enkelt var så uppe i sitt, men de ser nog helt enkelt inte de andra. Tur att jag har så snälla och godmodiga fiskar och räkor Det är ingen som blir arg.

                          Vad har du för fiskar egentligen?

                          Kommentar

                          • Embla79
                            • February 2017
                            • 87

                            #58
                            Mina kuhliis är inte det minsta skygga. De är framme hela tiden. Nästan så man önskar de kunde vara lite mer stilla, jag hinner ju nästan aldrig titta på deras söta ansikten!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #59
                              Vad jag har för fiskar? Tja, trots att jag inte gillar fisk, så har jag fisksoppa Har tre kar (100, 112, 240), och i det större går bl.a scalarer, sajica, denisoni, och Megalechis thoracata. De två mindre innehåller bl.a Apistogramma macmasteri, Pelvicachromis taeniatus, platy, Corydoras panda, Corydoras "Venezuela black", Ancistrus, Hypancistrus "L028", Hyphessobrycon alechys, banjomalar, och allt prat om kuhlli gjorde mig sugen, så jag köpte faktiskt åtta stycken idag.

                              Har den som flämtar alltid hållt på så? Frågade han i "min" butik vad han trodde, och han sa att den kan ha blivit klämd. Men han tyckte i alla fall inte att det lät som en smittsam sjukdom.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Embla79
                                • February 2017
                                • 87

                                #60
                                Misstänkte att du hade många fiskar en del som jag som nybörjare inte hört talas om
                                men vad kul att jag inspirerade dig! Blev det randiga eller nåt annat? Vad snällt att du frågade i affären. Kan inte minnas att jag har klämt honom... men nu verkar han i princip återställd (peppar peppar) så det kanske var nåt sånt som har hänt.
                                Däremot misstänker jag att min stora endlershona just dödade en av mina Crystal red! Den låg död utan spröt och ben och så var flera guppy på den. Sen gav stora honan sig på en av de största Crystal red. Då åkte hon och en till halvvuxen hona i det större karet så det bara smällde jag har Amano där, men de är ju lite större. Ska hålla stenkoll så att de inte ger sig på nån, men tetrorna verkar ostressade - de simmar inte märkbart mer ihop.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...