Kuhliiålarna har fastnat i vinkelvolten!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    Men det är ju din tråd, så du har väl lite bestämmanderätt om vad som sägs i den I värsta fall får vi väl ta det i PM.

    Hehe, tja, men Babymetal är speciella, och har en otrolig energi, och många som aldrig lyssnat på hårdrock har fastnat för dem, vad jag förstår De funkar liksom en inkörsport till hårdrock, hehe...

    Det samma.

    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #32
      Hur går det med kuhliisarna?
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Embla79
        • February 2017
        • 87

        #33
        Det går bra de har börjat finna sig till rätta i grottor och under rötter. Men de spenderar fortfarande mycket tid i vinkelvolten

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          Ok Hoppas de får i sig lite mat när de snurrar runt i vinkelvolten.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Embla79
            • February 2017
            • 87

            #35
            De bökar runt på botten en hel del

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #36
              I ett kar som varit igång ett tag finns det nog en del mumsigt i sanden, och lite matrester och så. Gillar kuhliis, men var ett tag se'n jag hade nå'n svart.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Embla79
                • February 2017
                • 87

                #37
                Jag hade tänkt mig randig men de fick bara in svarta på butiken här på orten.
                jo, det verkar som de hittar en del gott har du nån randig Kuhlii nu?

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #38
                  De svarta är ovanligare tror jag, har även för mig att jag hade en rödaktig när jag var yngre. Nej, har inga kuhlii nu, hade en grupp på 10 för några år se'n.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Embla79
                    • February 2017
                    • 87

                    #39
                    Hej!

                    idag låg alla kuhliisarna och trynade så gott när jag kom hem

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #40
                      Kul De är charmiga typer, kuhliisarna. Funderar nästan på att åka till "min" butik i helgen och köpa ett gäng.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Embla79
                        • February 2017
                        • 87

                        #41
                        De är helt bedårande! Men är lite orolig för en av dem nu Den verkar lite loj emellanåt och ser ut att ha balansproblem. Sen är den som vanligt igen.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #42
                          De är ju rätt nära släkt med botior, och de kan ibland bete sig lite lustigt, praktbotior kan t.ex lägga sig på sidan och se döende eller döda ut, men verkar mest ligga och vila. Kanske även kuhliis kan ha lite hyss för sig.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Embla79
                            • February 2017
                            • 87

                            #43
                            Hoppas att det är så, för jag såg nån vars Kuhlii betett sig exakt som min och den dog den flämtar väldigt också. Fy, finaste gå bort-fisken ju
                            Och den vill inte bli fångad så jag kan flytta den. De andra lyckades fastna i håven men den här sticker direkt. Känns som den vet att den är sjuk och tror jag ska göra den illa. Håll tummarna är du snäll!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #44
                              Ok, snabb andning låter ju inte så bra. Är den den enda som gör det? Hur ser den ut i övrigt? Förresten, om du ser några som är tjocka, med grönaktig buk, behöver du inte vara orolig, det är romstinna honor, äggen är gröna. Vet inte hur det är med de svarta i och för sig, men de randiga får grönaktig buk när de är romstinna. Håller tummarna att den klarar sig!
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Embla79
                                • February 2017
                                • 87

                                #45
                                Åh, det ska jag hålla i minnet
                                ingen annan, varken Kuhlii, andra fiskar eller räkor har verkat hängiga. Nu när jag kom hem verkar hen liiite piggare, så jag hoppas hoppas! Kanske var en motsvarande mänsklig förkylning eller magsjuka... jag hoppas hen klarar sig, de är ju så otroligt gulliga.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...