Koi - Ägg eller sjukdom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Walder
    • August 2016
    • 12

    Koi - Ägg eller sjukdom?

    En av fiskarna har blivit lite rundare sista veckan, två veckor. Simmar och äter som vanligt. ingen av de andra fiskarna är rundare så tror(och hoppas) att det "bara" är ägg som gör att fisken är rund.
    jag försöker lägga till bild men det funkar inte, står att jag inte har behörighet
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Om fisken äter som vanligt så är det antagligen inte något fel på den i alla fall.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Walder
      • August 2016
      • 12

      #3
      Vet någon hur man lägger in bilder?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av Walder
        Vet någon hur man lägger in bilder?
        Man måste vara goldmedlem för att kunna lägga in foton direkt i forumet. Lägg upp dina foton på en gratis fotosida och länka dit.
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 23 December 2016, 16:22.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Walder
          • August 2016
          • 12

          #5
          http://s1149.photobucket.com/user/c_...g.html?filters[user]=146004522&filters[recent]=1&sort=1&o=0
          Senast redigerad av Walder; 23 December 2016, 14:45.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Ursprungligen postat av Walder
            http://s1149.photobucket.com/user/c_...g.html?filters[user]=146004522&filters[recent]=1&sort=1&o=0
            Error!!!!!
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • LoGeek
              • September 2008
              • 1651

              #7
              Varför kan bara guldmedlemmar lägga upp bilder? Är det serverplatsen som kostar?

              Tänker att forumet skulle bli roligare om det var lätt för alla att enkelt ladda upp bilder och videos.

              Kommentar

              • Walder
                • August 2016
                • 12

                #8

                Kommentar

                • LoGeek
                  • September 2008
                  • 1651

                  #9
                  Hur gammal är din koi?

                  Redan varit uppblåst i två veckor?

                  Är den svullna magen större på ena sidan? Vänster?

                  Kommentar

                  • Walder
                    • August 2016
                    • 12

                    #10
                    Tror den blir 2 eller 3 år nu till våren
                    mellan 1 och veckor så har den blivit bredare ja, är lika bred på båda sidor

                    Kommentar

                    • LoGeek
                      • September 2008
                      • 1651

                      #11
                      Det finns tre alternativ som jag ser det. Har du tur så har den blivit tjock av för mycket mat. Har du riktigt tur så har du inte riktigt koll på att den är lite äldre än du tror och kan då faktiskt bära ägg. Har du otur så är den uppblåst av inre fel (inte helt ovanligt hos Koi) och då är chanserna mycket små att rädda den.

                      Har du flera koi? Någon ökad aktivitet hos hanarna?

                      Kommentar

                      • LoGeek
                        • September 2008
                        • 1651

                        #12
                        Din länk leder inte till någon bild så jag kan inte se hur svullen den är. Tänk vad bra om alla kunde ladda upp bilder på zoopet

                        Kommentar

                        • Walder
                          • August 2016
                          • 12

                          #13
                          Ursäkta jag inte har svarat. Koien är som vanligt, några av de andra är också lite bredare så jag tippar på att det beror på att dom får mer mat nu. Temperaturen ligger mellan 16-19 grader mot tidigare runt 13-14 grader så jag matar 2 ggr per dag nu. Alla simmar och äter, ser ut att må toppen. Är snabbt framme och äter ur handen.
                          MEN, jag har en annna fråga; trodde en Koi hade fått ankarmask, tog upp den, hade förberett pincett, pannlampa och diverse saker för att dra bort den men oj vad överraskad jag blev när jag såg att det bara är en färgförändring. Koien är helorange, 2-3 år, är det möjligt att dom ändrar färg nu? Sitter precis på ryggslutet på stjärtfenan längst fram. Hoppas nån kan svara på om detta är normalt

                          Kommentar

                          Arbetssätt...