Praktbotia i litet akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • IdaNil
    • November 2016
    • 2

    Praktbotia i litet akvarium?

    Hej!
    Jag har ett litet akvarium på 30 liter där jag hittills haft två kuhli ålar, ett stim neon och rödmun tetror samt en mal. Var i djuraffären idag för att köpa till en ny mal då min gamla dog i förra veckan och fick då tipset att köpa en prakt botia för att bli av med snäckor i akvariet samt att den skulle funka bra att ha ensam i ett litet akvarium. Men när jag kollade upp denna fisk när jag kom hem så ser jag mycket som pekar på att detta är helt fel fisk att ha ensam och i litet akvarium. Bör jag lämna tillbaka den?
    Någon som vet mer och kan hjälpa mig?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Håller helt med dig om att praktbotia https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=262&SOK=1 behöver ett mycket större akvarium och att den är en stimfisk.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Tobbe R
      • May 2009
      • 654

      #3
      Ursprungligen postat av IdaNil
      Hej!
      Jag har ett litet akvarium på 30 liter där jag hittills haft två kuhli ålar, ett stim neon och rödmun tetror samt en mal. Var i djuraffären idag för att köpa till en ny mal då min gamla dog i förra veckan och fick då tipset att köpa en prakt botia för att bli av med snäckor i akvariet samt att den skulle funka bra att ha ensam i ett litet akvarium. Men när jag kollade upp denna fisk när jag kom hem så ser jag mycket som pekar på att detta är helt fel fisk att ha ensam och i litet akvarium. Bör jag lämna tillbaka den?
      Någon som vet mer och kan hjälpa mig?
      Byt affär. De ger råd som strider mot djurskyddsbestämmelserna.

      /Tobbe

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Ditt akvarium är för övrigt för litet för samtliga fiskar som du har, gör om och gör rätt.
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        Arbetssätt...