Fiskar som trivs med tigerbarb?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Delta2004
    • November 2016
    • 77

    Fiskar som trivs med tigerbarb?

    Hej!
    Jag planerar nu fiskbeståndet till en 180-liters juwel Vision som är nu beställd. Tigerbarb har alltid varit min favorit och en stim av dessa vill jag absolut ha.
    Min fråga gäller lämplig antal samt vilka fiskar går bra med barber (de kan ju vara lite bråkiga med andra).
    - jag tänkte en stim av tigerbarb med några gröna barber i. Hur många är bäst för 180l?
    - en stim av kardinaltetror alt neoner. Jag tror att de går bra med barber. Hur många är bäst för att de ska märkas?
    - ancitrus mallar till botten. Hur många är lämpligt?
    - funderade även på siamesisk algätare, är 180 liter för trångt? Om inte, hur många?
    - är körsbärsräkor bara dyr mat till barber?
    - vill gärna få tips om andra färgglada fiskar som inte blir trakasserade av barber!
    Tacksam för råd och tips!
  • KJE
    • August 2013
    • 1066

    #2
    Ursprungligen postat av Delta2004
    Hej!
    Jag planerar nu fiskbeståndet till en 180-liters juwel Vision som är nu beställd. Tigerbarb har alltid varit min favorit och en stim av dessa vill jag absolut ha.
    Min fråga gäller lämplig antal samt vilka fiskar går bra med barber (de kan ju vara lite bråkiga med andra).
    - jag tänkte en stim av tigerbarb med några gröna barber i. Hur många är bäst för 180l?
    - en stim av kardinaltetror alt neoner. Jag tror att de går bra med barber. Hur många är bäst för att de ska märkas?
    - ancitrus mallar till botten. Hur många är lämpligt?
    - funderade även på siamesisk algätare, är 180 liter för trångt? Om inte, hur många?
    - är körsbärsräkor bara dyr mat till barber?
    - vill gärna få tips om andra färgglada fiskar som inte blir trakasserade av barber!
    Tacksam för råd och tips!
    Som jag förstått det så är det egentligen bara fiskar med långa fenor som får problem med Tigerbarber, så varken Kardinal- eller Neontetror borde vara några problem, minst tio i ett stim tycker jag. Siamesiska algätare behöver väl rätt stora akvarier som vuxna men kan ju fungera rätt länge ändå, själv hade jag nog valt Amanoräkor istället.
    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

    Kommentar

    Arbetssätt...