Praktbarben, aggressiv?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Praktbarben, aggressiv?

    Köpte idag 10 st praktbarber till mitt 240 l där jag tidigare har 10 glödbandstetror, några scalarer och 2 nyckelhålsciklider samt några malar. Kan jag köpa 10 till eller blir det för trångt?


    Och till huvudfrågan, har läst lite om praktbarben tidigare och blivit väldigt förtjust i dem.

    Satte mig och googlade lite om dem och dem framställs som rena monster? Äter upp ögonen på övriga fiskar, äter stjärtfenor och dödar guppys???

    Stämmer verkligen detta?
    Och isåfall, kan det bero på att dem varit för några? (skrivs att dem varit ensam eller max 4 barber i karet med övrig fisk)
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Jag tror snarare att barberna blir aggressivare om man har för få av dom. 20 st kanske dock blir väl trångt
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      Okej som jag misstänkte då
      5 till då kanske?

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Ursprungligen postat av gickan_87
        Okej som jag misstänkte då
        5 till då kanske?
        Låter bättre - sedan är det alltid en risk att släppa ner fler av en gammal art eftersom det ofta händer att dessa inte blir accepterade

        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...